Prachtige 4-jariga Haifa Van 't Meuleneynd aan het werk !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:49

upendo schreef:
Een thiedemann eromheen hangen omdat het paard te sterk is?

Oeioei. De kunde stopt waar de hulpteugels beginnen.

Het zegt me ook wel wat dat de ruiter in kwestie pijn in haar vingers heeft.
Duidt in mijn ogen op trekwerk.

Als je het topic goed leest was duidellijk dat ze gewoon blaren had. Kwam gewoon omdat er oude kunststofteugels aan haar hoofdstel hangen.

upendo

Re: Prachtige 4-jariga Haifa Van 't Meuleneynd aan het werk !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:50

Ook als ik met kunststofteugels rijd heb ik geen last van blaren. Da's een kwestie van een stille aanleuning bij je paard creëren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:51

Ok jongens, laat maar, ts heeft voor elk advies tegenwoord, dus luisteren gaat ze toch niet, wat niet ten goede zal komen van het leuke paard, waar heel veel in zit...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:53

Joolien schreef:
Ok jongens, laat maar, ts heeft voor elk advies tegenwoord, dus luisteren gaat ze toch niet, wat niet ten goede zal komen van het leuke paard, waar heel veel in zit...

Ik heb niet altijd tegenwoord. En het is geen advies dat jullie geven, maar dingen die me naar beneden halen, zo zie ik het toch. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:55

Heleennn schreef:
Joolien schreef:

Ik heb niet altijd tegenwoord. En het is geen advies dat jullie geven, maar dingen die me naar beneden halen, zo zie ik het toch. :\

Dat is zeker niet zo. Ik probeer je echt te helpen met juist commentaar, ik wil je niet omlaag halen. Maar ik wil je duidelijk maken dat jullie zo niet goed bezig zijn met dit paard, dat is misschien k*t om te horen, maar ik zou dan zeggen doe er wat mee :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:55

ik heb nog nooit blaren op mijn handen gekregen van het rijden..en zoveel verschillende paarden gereden..sterk..gevoelig maakt niks uit..ik snap dus ook niet hoe iemand blaren op zijn/haar handen krijgt van een paar teugels..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:01

Heleennn schreef:
Nog een drafje, weer de achterhand er lekker onder :)

Afbeelding

Wat bedoel je hier? Ik zie op deze foto geen achterhand die 'er lekker onder is'.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:08

Ik bedoel dat haar achterhand mooi actief is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:09

Dan moet je naar haar andere achterbeen kijken...
Een achterbeen dat opgetild is is niet automatisch actief. :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:11

Heleenn, als je oprecht denk dat dit een foto is van een paard met een mooi actief achterbeen, dat netjes van achter naar voren gereden wordt, dan heb je nog een hoop te leren. Dat geeft niks, want we hebben allemaal moeten leren. Maar het zou dan wel verstandig zijn als je iets van de goedbedoelde adviezen hier op bokt zou aannemen. En niet overal zomaar tegenin zou gaan.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:14

Anoeska schreef:
Heleennn schreef:
Nog een drafje, weer de achterhand er lekker onder :)

Afbeelding

Wat bedoel je hier? Ik zie op deze foto geen achterhand die 'er lekker onder is'.

Niet eronder en niet actief, ze stuwt nu met de achterhand, maakt kleine pasjes, een goed dragende achterhand toont een heel ander beeld, dan zijn er 3 gelijke ruimtes te zien: tussen beide voorbenen is ruimte of driehoek 1, dan tusssen het afzettende voorbeen en het neerkomende achterbeen is 2, en dan de ruimte of driehoek tussen beide achterbenen is 3.
op deze foto van jouw paard(of dat van je opa met een ruiter erop) zie je minipasjes achter, veel ruimte tussen de achter en voorbenen, en voor een traag standbeen en een gekruld voorbeen, dit komt overigens allemaal omdat dit paard niet voorwaarts mag...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:28

Is ze bij de andere draf foto dan wel actief met het achterbeen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:29

Daarvoor moet ze eerst op eigen benen leren lopen heb ik het idee, als jullie haar tegenhouden van voren, door te rijden met de rem erop en een thiedemann waarin ze toch snel gaan hangen wordt dat moeilijker..

Laat haar eerst eens een keer zonder die thiedemann lopen. Dan gaat ze maar hard, dan is ze wél actief in de achterhand.
Dat krulletje is nu even niet zo belangrijk. :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:35

upendo schreef:
Daarvoor moet ze eerst op eigen benen leren lopen heb ik het idee, als jullie haar tegenhouden van voren, door te rijden met de rem erop en een thiedemann waarin ze toch snel gaan hangen wordt dat moeilijker..

Laat haar eerst eens een keer zonder die thiedemann lopen. Dan gaat ze maar hard, dan is ze wél actief in de achterhand.
Dat krulletje is nu even niet zo belangrijk. :)

Dus als ik het goed begrijp zou het veel beter zijn op gewoon "naturel" een beetje voorwaarts neerwaarts te rijden? Of is dit ook verkeerd?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:41

Nouja.. Probeer op het moment helemaal niet aan de voorkant te zitten.

Als het goed is zakken ze na verloop van tijd zelf als ze actief genoeg zijn in het achterbeen, als ze achter gaan treden met het achterbeen gaan ze hun achterheup kantelen, komt de rug boller te staan en gaan ze vanzelf naar beneden met hun koppie. :)

Daarvoor moeten ze wel op eigen benen leren lopen, dus haal de thiedemann er alsjeblieft wel af.. :)
Niet zozeer omdat je ermee kan trekken, maar omdat zeker jonge paarden de neiging hebben om erin te gaan hangen en ze hun evenwicht dan kwijt raken.

En dan zeg ik uit ervaring:
Misschien zul je dat de eerste paar keer merken, omdat ze die steun niet meer zal hebben gaat ze wat slingeren oid.. Maar na een paar keer wordt dat beter. Gewoon lekker actief rijden en dan komt het vanzelf goed.
Heeft je bijrijdster les? :) Ik denk dat ze daar ook al een hele hoop hulp vandaan kan halen :)
Zeker voor een jong paard is het belangrijk dat de knopjes er goed op zitten. :)

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:42

AdnerB schreef:
ik heb nog nooit blaren op mijn handen gekregen van het rijden..en zoveel verschillende paarden gereden..sterk..gevoelig maakt niks uit..ik snap dus ook niet hoe iemand blaren op zijn/haar handen krijgt van een paar teugels..

Hier wil ik toch even op in gaan; ik rij alleen maar in 't bos met een losse teugel en ook ik heb een keer blaren gehad van teugels, terwijl ik dus vrijwel niks aan teugel in m'n handen heb. Het waren wat oudere teugels die er omheen zaten en dat is gaan schuren, nieuwe eromheen gedaan (+ handschoenen) en ik heb er nooit meer last van gehad. Lag dus daadwerkelijk wel aan de teugels en niet aan het ruk, trek pluk werk...

:D even ontopic;

Ik vind het een leuk paard om te zien, wel erg jong nog!
Ik ga met de rest mee, eerst op eigen benen laten lopen en dan pas bezig houden met de voorkant, thiedeman eraf en lekker voorwaarts laten lopen!

Heel veel succes ermee!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:48

Oke, maar ik denk alleen niet dat mijn opa naar mij gaat luisteren :=

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:49

maar jij wel toch? :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:49

Laat hem dit topic lezen? :)

Als hij het beste voor heeft met het paard..

Zorg er in ieder geval voor dat de bijrijdster les zal krijgen.. :)
Ik denk dat dat al een hele hoop helpt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:51

Opa is waarschijnlijk van de oude stempel? Dat ken ik, is moeilijk mee om te gaan, maar neem het voor jezelf mee :)

En idd, ik rijd met losse teugel maar krijg ook nog blaren, geen idee waarom. :')

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:52

Ze krijgt les... van mijn opa :D Ze geeft zelf ook les hoor... Ik vond altijd dat ze super goed kon rijden :o

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:53

Joolien schreef:
Opa is waarschijnlijk van de oude stempel? Dat ken ik, is moeilijk mee om te gaan, maar neem het voor jezelf mee :)

En idd, ik rijd met losse teugel maar krijg ook nog blaren, geen idee waarom. :')

Inderdaad ja :D Toen ik vroeger nog les van hem had, en ponylief wou niet springen (het vosje met blauw setje in de OP) ging hij er gelijk met de lange zweep achteraan... En ik maar huilen "papa hij wilt mijn pony slaan!" :')
EDIT; was toen wel nog heel jong.. negen denk ik, dus niet denken dat ik nog steeds zo een huilebalk ben :D nu zou ik er lekker zelf
met de zweep achteraan gaan ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:55

Heleennn schreef:
Joolien schreef:

Inderdaad ja :D Toen ik vroeger nog les van hem had, en ponylief wou niet springen (het vosje met blauw setje in de OP) ging hij er gelijk met de lange zweep achteraan... En ik maar huilen "papa hij wilt mijn pony slaan!" :')

Haha ja dat ken ik. En ik weet dat het heel moeilijk is om hier tegen in te gaan...

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:56

Joolien schreef:

Allergie voor leerbehandelproducten,huidvet van paarden of je eigen zweet:
als je zweet in je handen( niet kliedernat, maar gewoon omdat je iets doet met je handen), openen de porietjes zich, en kunnen bepaalde producten zelfs huidvet van paarden voor allergische reacties zorgen, daardoor krijg je branderige blaren...
voordat je gaat rijen even de teugels goed schoon en droog maken en ook je handen niet vergeten...ook een tipje dat de TS misschien aan de amazone kan doorgeven?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:57

Heleennn schreef:
Is ze bij de andere draf foto dan wel actief met het achterbeen?

Nee, ook niet,sorry.