Nieuwe aanwinst: 4 jarige Fjord Djarne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:34

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de richtlijnen van HAW verwijderd.

gypsygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:58

Jammer dat mijn stukje verwijderd is.
Als ik uit eigen ervaring spreek is het bijzonder prettig om een verleden van je aankoop te weten.
Zo kun je sneller de eventuele problemen waar je tegen aan loopt beter begeleiden. Wat in het balang van het paard is.

Maar heb ik het inmiddels via een PB aan haar laten weten.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:06

probeer je hakken wat lager te houden en dan niet uitdrukken.. maar gewoon je onderbenen laten hangen zo voorkom je dat je je benen gaat afsteken :P verder zit je ook niet helemaal rechtop.. maar dat kan komen doordat je je hakken optrekt :P je hebt wel een knap paardje :P

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:05

Hey Laura,

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! Echt een topper is Djarne :) Veel plezier samen.

Groetjes en een dikke knuffel aan Djarne :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:37

ik vind het helemaal niet te dun. dat het een fjord is wil niet zeggen dat hij dik moet zijn. hij moet gewoon nog meer spieren krijgen :)

verder ga ik mee met het commentaar van joolien. en blijf over zijn hoofd heen kijken. op de eerste foto's zie je dat je helemaal scheef gaat zitten omdat je naar zijn hoofd kijkt, waarschijnlijk omdat je hem naar beneden probeert te rijden? blijft hem lekker van achter naar voor rijden, dan komt dat hoofdje vanzelf naar beneden :) duurt misschien wat langer, maar wel de enige juiste manier.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:51

Ik vind het een mooie slanke fjord, Eigenlijk ben ik niet zo van fjorden maar :o die van jou is echt sexy. Zoals al gezegt is ben ik het eens met dat je beugels wel wat langer kunnen en je inderdaad je hakken uit moet drukken. Met langere beugels rijden word flink wennen denk ik, maar dan ga je ook mooi rechtop zitten. Gewoon lekker voorwaarts houden en niet teveel rommelen met je handen enzo, dan ontspant hij zich vanzelf :)

grytsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:10

Eens met Jaime.
Veel figuren rijden en vw/nw. Daarbij vragen om je hand te volgen. Dit doe je door buitenland tegen schouder en met buitenbeen waken (zodra ze naar buiten valt druk). Je binnenhand lichte kneepjes geven en naar binnen van de hals en weer naar hals toe. Je binnenbeen op de singel (deze vraagt om buiging). Je handen moet je dragen en mogen geen grote druk zetten. Ook vraagt je met je benen om activiteit van de achterhand. Daarnaast let op je houding, maak je benen lang en druk je hakken licht uit.
Verder vind ik het een mooi paard, niet te mager maar arm in bespiering. Hij/zij lijkt erg licht van kleur, kan ook aan mij of de foto's liggen :D

Succes..

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:50

Ik vind het er nog niet zo heel erg gek uitzien voor een weekje in bezit hebben.
Er is al veel gezegd en ik ben het met een heel groot deel eens.

Ik hoop dat het hakken naar beneden uitdrukken nu beter lukt nu je waarschijnlijk je laarzen terug hebt.
Probeer je schouders niet vast te zetten en mooi naar achter te houden.
Ik heb het idee dat je op foto 2, 3 en 4 wel meer voorwaartser mag rijden. Zorg ook dat je soepel blijft in je binnenhand, op sommige foto's komt het over of je te streng doorkomt. Foto 7 ziet er al veel meer ontspannen uit.

Kijk ook goed naar voren, dan zit je rechter en loopt je paard uiteindelijk ook rechter. Als hij zakt in zijn hals voel je dat wel en hoef je dus niet voor te kijken ;)
Wil ook niet te snel richting het vwnw, het is je eigen paardje je hebt de tijd. Ik neem tenminste aan dat er geen tijdsdruk achter zit ;) Zorg dus eerst goed voor die voorwaarts, dan komt het neerwaarts vanzelf wel. Ik denk dat je met de tips van Joolien ook een heel eind komt.

En wat betreft zijn lijntje; ja, er moeten nog wat meer spieren opkomen, maar ik vind dat Djarne een sexy :P lijntje heeft. Beter dan veel te dik!

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:28

LOLLYYwood schreef:
@ theeglas; hij krijgt voldoende voer en hooi, hij is van nature al smal gebouwd. Zoals in de OP. staat, is hij een sporttype fjord, en die zijn smaller gebouwd.
Bedankt voor je tip!

Wat een onzin !. Mijn fjord is ook sport gefokt. Dat wil zeggen dat ze wat langer zijn dan de normale gedrongen fjord en dus makkelijker wat ruimer kunnen lopen. Dit paard is duidelijk aan de schrale kant. Dit kan je ook zien aan zijn zijn puntige kont. Het is niets ernstigs. Gewoon wat meer voer/hooi geven en dan komt het vanzelf goed.

xAronx

Re: Nieuwe aanwinst: 4 jarige Fjord Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:45

Kan inderdaad wel een beetje meer voer krijgen. Gewoon om hem wat voller te maken. Heeft niks met een vermagerd paard te maken of zo iets.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:28

Ik vind hem ook wat te dun, kijk maar naar het uitstekende gedeelte van z'n bekken (nep heup / tuber coxae). Inderdaad geen veel te mager paard, maar er mag iets meer vlees op.

Verder een leuk paard. Ik raad je buigingsoefeningen aan om 'm voor wat losser te maken; gewoon veel draaien, dan houd je hem goed aan het werk.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:38

Vind het ten eerste een super leuk fjordje daar kun je nog ver mee komen maar er mag inderdaad iets meer vlees op vooral al je gaat trainen is toch iets een mooier beeld en tussen dik en goed gevoerd zit een groot verschil Ik heb zelf een fjord gehad en een fjord is moeilijk in balans te houden met voeren en het is geen makkelijker opgave om een fjord goed te voeren.
Commentaar op je rijstijl is al gegeven dus ga lekker met zijn twee aan de gang en geniet van je mooie fjord

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:22

Mooie Fjord, ik houd er wel van als ze in sportconditie zijn. Fjorden en Haflingers zijn vaak te vadsig.

Wat betreft je rijden, meeste dingen zijn al gezegd. Probeer je handen te dragen en Djarne lekker aktief van achter naar voor te rijden. Dan komt de aanleuning vanzelf wel goed. regelmatig lessen is idd belangrijk.
En ik zou laarzen dragen ipv schoenen. Beter voor je beenligging en je houding. Tevens kunnen je beugels dan een gaatje langer, ook beter voor je houding.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:16

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van HAW verwijderd. Graag enkel reageren wanneer je iets toe kunt voegen aan het al eerder gegeven rijtechnisch commentaar.