Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

ik vind alleen dat je niet duidelijk kan zien dat je je hand draagt.. dus je mag je hand net iets meer voor het zadel boven de schoft zetten.. zo kan je paard ook beter nageven.. daar zoekt ie namelijk de aanleuning
soms heb je met drijven dat je je been iets tever naar achteren legt.. let daar even op. wel zie ik de combinatie tussen jullie! :p ga zo door
ook al zou ik zonder teugels rijden zou ze het nog doen. soms gaat dr hoofd scheef, soms omhoog. als ik haar wil laten nageven gaat ze soms inderdaad ook een beetje gek doen en schudden met dr hoofd waardoor het er raar uit ziet..
. Maar het staat iedereen vrij hier te reageren hoor, je tweede bericht komt een beetje overdreven aanvallend over 
, wat leidt tot hoofd omhoog gooien en soms ook een beetje schudden.

Misschien was het nuttig geweest om toch de rest ook te lezen, want daarin staat de reden vermeld
. Ik heb vele zitlessen gehad en kan prima zitten, alleen op dit zadel nog niet goed. Wanneer ik het gevoel heb dat ik rechtop zit hang ik blijkbaar een beetje achterover. Verder lijkt het misschien zo, maar hang ik echt niet aan de teugels. Op de momenten dat ik achter de beweging aan kom doe ik ook moeite om niet aan zijn mond te komen.

Sheran schreef:Bedankt voor je commentaar JannepauliMisschien was het nuttig geweest om toch de rest ook te lezen, want daarin staat de reden vermeld
. Ik heb vele zitlessen gehad en kan prima zitten, alleen op dit zadel nog niet goed. Wanneer ik het gevoel heb dat ik rechtop zit hang ik blijkbaar een beetje achterover. Verder lijkt het misschien zo, maar hang ik echt niet aan de teugels. Op de momenten dat ik achter de beweging aan kom doe ik ook moeite om niet aan zijn mond te komen.