Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marcella_e schreef:liekec schreef:Moet je niet in de verlichte zit over balkjes heen???
Nee dat hoeft niet. Al kan het geen kwaad om het wel te doen. al zou je gewoon eens in galop een paar rondjes in je beugels blijven staan om balans te vinden.
Wat mij opvalt is dat je voor het springen vrij lang zit. Maar volgens mij spring je ook met een dressuur zadel. Dat kan best op deze hoogte maar het maakt het voor jezelf niet makkelijker omdat je helemaal geen steun voor je knieen hebt. Er mag inderdaad een veel actiever tempo gereden worden. Ik denk dat als je wat vlotter doorrijdt de sprong ook makkelijker wordt.
Ga je verlichte zit gewoon eens lekker oefenen tijdens het dressuur rijden. Goed steun op je beugels en je balans zoeken.
Jullie zijn een leuke combi!
SaBiNa_S schreef:Mag idd veel actiever en ik vind ook dat je zaagt, t hoofd van je paard gaat helemaal heen en weer..Als je m aan de teugel wilt rijden kun je beter een beetje druk op beide teugels geven en dan gaat ie van zelf naar beneden om die druk weg te krijgen.
Maar dan moet je m eerst voorwaarts hebben voordat je dat doet !
Vind t wel n leukerd!
xVerax schreef:Bedankt allemaal.
Ik ben me er gister ook wel van bewust geworden dat linksrechts kneepjes geven niet de manier was, de manier die Sabina_S uitlegt wordt vanaf 2.10 ook uitgelegd door de instructeur, en ik merkte dat dat ook een stuk makkelijker ging
Eindelijk na 4 jaar rijden eens een keer een uitleg gekregen over nageeflijk rijden >.>
Voorwaartser en actiever kan ook kloppen, ik reed een beetje op de rem omdat ik bij het laatste dressuurproefje te horen kreeg dat paardlief te veel de leiding nam qua tempo, wat ook wel klopte, daarom probeerde ik het tempo in deze les een beetje te bepalen.
@Ymke, wat bedoel je met bovenlijf vasthouden?