moeilijk uit te leggen , maar je moet je bovenbeen lang maken...knieen iets naar de schouders van paard laten wijzen.... probeer te denken dat je je bovenbeen verlengt zeg maar....
Tova
Geplaatst: 29-02-12 10:02
Bij mij helpt het als ik mijn hakken uitdruk en naar buiten draai, dus je tenen goed naar binnen. Daarmee houd ik mijn onderbenen goed stil.
Hier ook wiebelbenen, terwijl ik echt niet aandrijf. Paard voelt gelukkig het verschil goed tussen een beenhulp en het gewiebel, maar het ziet gewoon niet uit. Vreemd genoeg dit probleem nooit gehad bij het vorig paard, maar bij het huidige paard wel.
Marleen74
Geplaatst: 29-02-12 10:19
Ik heb de tip van mijn lesgeefmevr. gekregen....kleine teentjes naar beneden "denken".Als je er alleen al aan denkt,verandert er iets.Helpt bij mij enorm Zij had het weer van iemand afgekeken die zitles geeft
kollie
Geplaatst: 29-02-12 11:59
bij mijn pony heb ik mezelf aangeleerd om mijn hakken op te trekken bij het aansporen anders kon ik namelijk niet meer bij . nu heb ik een nieuw groot paard en daar heb ik idd ook wiebel benen. ik heb geprobeerd zonder beugels maar kreeg te horen dat ik dat beter niet kon doen vanwege de spanning om te blijven zitten.
ik kreeg toen als tip om hakken goed uit te drukken maar op te letten dat je been wel contact blijft houden met het paard. dus niet afsteken. hier ben ik nu mee bezig. ook mijn paardje is een beetje sloom maar als die loopt als het ware dus aan het been is dan kan ik wel stilller zitten.
daarnaast rijd ik nog een jong paard en bij deze kan ik veel beter stiller zitten deze loopt ook meer uit zich zelf dus de beste manier heb ik nog niet gevonden.
Courbette
Geplaatst: 29-02-12 12:55
Wat mij heel erg helpt is om voor mijn gevoel mijn tenen extra naar binnen te draaien.
Knakker
Geplaatst: 29-02-12 12:59
klopt, dan houd je ongemerkt ook spanning in je kuit, waardoor je wellicht stiller kunt houden!
Ik moest altijd een krant tussen m'n been en het zadel houden en telkens als die viel hem oprapen. Ik heb heel vaak opnieuw moeten opstappen maar uiteindelijk ben ik er wel vanaf