F10 met manegepaard Wylie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:47

Marjoow schreef:
Nee, ik weet niet welke F gelijk staat aan L2 ofzo, ik weet alleen wel dat je in F12 wijken krijgt :P
Ik moet 4 winstpunten halen om naar de F11 te mogen :)

Ik weet niet echt waarom de paarden hulpteugels hebben. Er is ooit iemand geweest die me vertelde dat dat is zodat ze over de rug lopen, maar dat zie ik niet :P

Oh misschien is het L1.. omdat je de hele proef moest doorzitten dacht ik dat het rond de L2 moest zitten. Maar je hoeft nog niet wijken? Grappig dat dat zo verschillend in elkaar steekt.

Misschien als je al lang rijdt bij deze manege, kun je het eens voorzichtig voorstellen om het eens anders te doen? Vind dat gevorderden ruiters wel meer inbreng mogen hebben. Verder wel naar je zin bij deze manege? :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 08:14

LA_Woman schreef:
Marjoow schreef:
Nee, ik weet niet welke F gelijk staat aan L2 ofzo, ik weet alleen wel dat je in F12 wijken krijgt :P
Ik moet 4 winstpunten halen om naar de F11 te mogen :)

Ik weet niet echt waarom de paarden hulpteugels hebben. Er is ooit iemand geweest die me vertelde dat dat is zodat ze over de rug lopen, maar dat zie ik niet :P

Oh misschien is het L1.. omdat je de hele proef moest doorzitten dacht ik dat het rond de L2 moest zitten. Maar je hoeft nog niet wijken? Grappig dat dat zo verschillend in elkaar steekt.

Misschien als je al lang rijdt bij deze manege, kun je het eens voorzichtig voorstellen om het eens anders te doen? Vind dat gevorderden ruiters wel meer inbreng mogen hebben. Verder wel naar je zin bij deze manege? :)

Ik vraag het wel eens aan de instructrice, en soms gaan in de les de hulpteugels er wel eventjes af, maar bij een wedstrijd mag dat gewoon sowieso niet...
Heel erg! Hele gezellige les, leuke en goede instructie en fijne paarden.

Roos111

Re: F10 met manegepaard Wylie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:37

Je beugels mogen wel wat langer ;) Succes verder!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:45

weer zo typisch bokt hier! HOEVAAK MOET ZE NOG ZEGGEN DAT JE ER NIKS OVER TE ZEGGEN HEEFT???

Gewoon lekker zo doorrijden en blijven oefenen! het is een leuk paardje

leeuwtje

Re: F10 met manegepaard Wylie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:25

Ik vind dat je een erg mooie houding hebt! :j

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:34

Waarom zet je in godsnaam je topic op HAW als je overal tegen in gaat..?
maar goed ontopic.
ziet er netjes uit zeker leuk voor een manege paard, verzorgpaardje zou wel leuk zijn denk ik? :)
ga zo door!

Jammer van het elastiek :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:56

_Lisaa_ schreef:
Waarom zet je in godsnaam je topic op HAW als je overal tegen in gaat..?
maar goed ontopic.
ziet er netjes uit zeker leuk voor een manege paard, verzorgpaardje zou wel leuk zijn denk ik? :)
ga zo door!

Jammer van het elastiek :')

Ik weet niet of je het door hebt, maar het gros hier praat over het stiek. Daar kan ik niets aan doen. Ik ga helemaal niet overal tegenin. Waarom post je in godsnaam een reactie als je niets relevants toevoegt?

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:06

joyce_eddy schreef:
weer zo typisch bokt hier! HOEVAAK MOET ZE NOG ZEGGEN DAT JE ER NIKS OVER TE ZEGGEN HEEFT???

Daar ben ik niet helemaal van overtuigd, als ik TS haar andere topic bekijk over haar vroegere(?) bijrijdfjord heeft ze toen samen met de eigenaar besloten om met een thiedeman te rijden. En dit paard staat vaker op bokt ook met een thiedeman die dan ook moet van de manege..
Dussss.. Overtuigend van 'het moet' vind ik het niet. ;)

Maargoed even ontopic; Vond het filmpje erg donker en heb ook niet alles gezien, maar vind je houding erg netjes. Hoe krijg je het voor elkaar om netjes voor je uit te kijken? Haha, leer mij het ook even.. Denk wel dat je beugels misschien 1 gaatje langer kunnen?

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:58

leuk paard :P je houding is goed.. vind soms je handen nog wat onrustig.. ben alleen tegen die toutjes...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 16:46

xxPaige schreef:
joyce_eddy schreef:

Daar ben ik niet helemaal van overtuigd, als ik TS haar andere topic bekijk over haar vroegere(?) bijrijdfjord heeft ze toen samen met de eigenaar besloten om met een thiedeman te rijden. En dit paard staat vaker op bokt ook met een thiedeman die dan ook moet van de manege..
Dussss.. Overtuigend van 'het moet' vind ik het niet. ;)

Maargoed even ontopic; Vond het filmpje erg donker en heb ook niet alles gezien, maar vind je houding erg netjes. Hoe krijg je het voor elkaar om netjes voor je uit te kijken? Haha, leer mij het ook even.. Denk wel dat je beugels misschien 1 gaatje langer kunnen?

Vriska is een heel ander verhaal ;) Ik heb haar inderdaad met bijzetteugels gereden, omdat dat werd aangeraden door mijn toenmalige instructrice. Het ging echter van kwaad tot erger, de thiedemann werd vervangen door een stiek, zodat zij van voor beter zou inbuigen. Helaas ging zij hier niet beter door lopen en ik was totaal niet tevreden. Ik heb toen een winterstop gehad, en daarna verder gaan lessen met een nieuwe instructrice (xx_Irisje@Bokt). Mijn laatste rijtopic, is ook zonder bijzetteugels, en ze liep heel goed. Iris heeft het in de lessen nooit over het "naar beneden rijden" gehad, maar ze kwam toch naar beneden. Sindsdien ben ik ook heel anders tegen de hulpteugels aan gaan kijken.
Je moet je voorstellen dat ik al ruim 11 jaar op deze manege rijd, en Vriska was mijn eerste echte verzorgpaard. Helaas is zij vorig jaar overleden aan koliek.
Dus nee, ik ben het niet eens met de hulpteugel die om Wylie heen zit. Ik zou graag willen dat er iets te veranderen was, maar ik rijd 1x per week op deze manege, en hopelijk rijd ik dan op Wylie. Ik heb gewoon niets te zeggen over de hulpteugels, dus het moet.
Hij reed inderdaad eerder met een thiedemann, en ik vond deze ook fijner. Maar nadat hij zijn thiedemann kapot had getrokken, hadden ze heel even touwtjes gebruikt, maar daarna kwam al gauw het stiek. Dit hebben ze tot op heden nog niet veranderd, en ik weet ook niet waarom ze dit niet meer veranderen. Helaas lopen een heleboel paarden bij ons met een hulpteugel, maar daar ga ik verder niet op in.

Als ik mijn beugels een gaatje langer doe kan ik er niet meer bij ben ik bang :P Hij is nogal breed zeg maar :P en dan heb ik hele erge klapperbenen. Vandaar dat ik mijn beugels liever op deze maat houd, zodat mijn benen stiller blijven ;)
Gewoon, voor je kijken :P hihi! Don't get me wrong, ik kijk vaak ook naar beneden, maar alleen met mn ogen en niet met mijn hele gezicht snap je?
Mijn vriendin keek ook altijd heel erg naar beneden, we hebben haar toen geadviseerd om lampen te gaan tellen, wolken te tellen enzo ;)

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:45

het inrijden ging netjes bij jou vond ik.(je denkt zeker hoe weet jij dat)

ik was een jongen op een palomino bij de eigenpaardn op het kleine pony(tje) [img]SDC11032[/img]