Opvangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Re: Opvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:53

Nounou, Midgie. Iets vriendelijker over maneges zou ook wel fijn zijn.

Ts: ontspannen en blijven ademen is het allerbelangrijkste. Ga vooral niet verkrampt bezig zijn met het hoge tempo, rijd lekker voor je zelf en zoek te ruimte. Probeer rustig te lichtrijden en het paard op de volte te zetten. Denk dat de instructrise goed weet wat het beste werkt bij het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:49

Dat is inderdaad een groot probleem als ze heel snel gaan lopen heb ik de neiging te verkrampen maar ik ben er druk mee bezig :)

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:55

Bij de manege paarden (in de manege waar ik rijd) doen we dit met een halve ophouding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:06

Maar wat ik lees is dat bij een halve ophouding je het paard direct moet kunnen laten nageven? En dat kan ik nog niet!

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:24

Ook dat moet je vragen bij je instructie, die kan als het goed is je alles stap voor.stap uitleggen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:33

midgie schreef:
De meeste maneges instructrices weten niet eens wat een halve ophouding is laat staan hem aan te leren en met zit leer je ook niet op een manege rijden.
whablief ?? niet weten ?? in de dixie lessen misschien ??
Maar dit is basic materiaal wat bij ons wel degelijk wordt geleerd.
* Niet je paard in z'n mond in de weg zitten, geef subtiele teugel en beenhulpen, werken aan je zit, en zeker weten dat de manegepaarden waar wij op lesrijden hier prima op reargeren.
Ze gaan gewoon in protest als je es te pittig bent.