Vegs en ik in de sneeuw

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Vegs en ik in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:11

Ik zie een hoop vooruitgang ten opzichte van de vorige keer :j
Jullie gaan heel relaxt door de bak, super!
Ik heb het idee dat je zelf meer op je kont zit ipv op je doos. Je houding oogt een stuk ontspannener.
Af en toe nog een wat holle rug, en meteen weer op je doos zitten. Maar ik vind het al veel beter dan op de vorige foto's.
Nu inderdaad je armen nog mooier aangesloten aan je lichaam en ook hierin ontspannen. Elleboog in een knikje, losse polsen, losse schouders.

Vegs loopt ook heerlijk relaxt. Ik zou haar wel iets meer bij elkaar willen zien, zodat ze iets beter tot dragen en ontspanning komt, zodat jij ook makkelijker mee kan zitten. Maar dat komt in een volgend stadium. Kleine stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:30

Dank dank!
Wat een complimenten :o

Ik ben idd voorzichtig met haar mondje. Maar goed, denk dat we ook wel daarmee bezig gaan. Eerst een knik in mijn armen, denk ik maar.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:44

FIrisje schreef:
Visitor schreef:
Ziet er relaxed en vriendelijk uit en al beter dan het vorige topic! +:)+ Weet je wat ik me opeens zat te bedenken bij het zien van deze foto's? Kan het zijn dat je misschien wat langere teugels nodig hebt? Dat het daardoor komt dat je nu je armen wat naar voren houdt en daardoor te gestrekt, omdat je misschien het gevoel hebt anders geen ruimte te kunnen geven, omdat de teugels dan bijna 'op' zijn? Verder geen tips, jullie komen er wel.

Ze heeft juist niet langere teugels nodig, haar paard loopt al heel erg uit elkaar. Dus nog langere teugels zal niet helpen.
Nee, ik denk, TS, dat je niet bang moet zijn om 'm ietsjes in de mond te zitten. Jij steekt je armen naar voren, zodat je paard de ruimte heeft.
Wat mij betreft mogen je teugels zelf nog ietsjes korter en sowieso je armen bij elkaar houden.
Anders zul jij je paard nooit mooi bij elkaar hebben lopen.

Even ter verduidelijking. Ik doelde met mijn opmerking ook niet op hoe het paard loopt, volgens mij laat ze het paard namelijk bewust op deze wijze (lang, laag) lopen en volgens mij doet ze daar in dit stadium ook goed aan. Als je dat voorlopig vol wilt houden mét een correcte lichaamshouding van de amazone, zouden langere teugels mogelijk kunnen helpen om haar houding beter te krijgen, dat wil zeggen het voorkomen van gestrekte armen en het licht voorover zitten (als dat inderdaad voortkomt uit een als dan niet onbewust gevoel van het aan het 'einde' van de teugels gekomen te zijn icm de teugels niet korter willen pakken). Daarmee bedoel ik niet dat ze de teugels langer moet laten (of korter moet nemen). (Bovendien, bij elkaar rijden van een paard zal toch vooral van achter uit moeten komen.)
Overigens vind ik je houding al verbeterd ten opzichte van het vorige topic, dus het komt allemaal wel goed met jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:16

Op dit moment heb ik haar idd liever lang en laag, maar wel actief, en dat mag nog wel wat meer. Ik ben vooral aan het werk geweest met mijn eigen houding de afgelopen tijd :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:48

Visitor schreef:
FIrisje schreef:

Ze heeft juist niet langere teugels nodig, haar paard loopt al heel erg uit elkaar. Dus nog langere teugels zal niet helpen.
Nee, ik denk, TS, dat je niet bang moet zijn om 'm ietsjes in de mond te zitten. Jij steekt je armen naar voren, zodat je paard de ruimte heeft.
Wat mij betreft mogen je teugels zelf nog ietsjes korter en sowieso je armen bij elkaar houden.

Even ter verduidelijking. Ik doelde met mijn opmerking ook niet op hoe het paard loopt, volgens mij laat ze het paard namelijk bewust op deze wijze (lang, laag) lopen en volgens mij doet ze daar in dit stadium ook goed aan. Als je dat voorlopig vol wilt houden mét een correcte lichaamshouding van de amazone, zouden langere teugels mogelijk kunnen helpen om haar houding beter te krijgen, dat wil zeggen het voorkomen van gestrekte armen en het licht voorover zitten (als dat inderdaad voortkomt uit een als dan niet onbewust gevoel van het aan het 'einde' van de teugels gekomen te zijn icm de teugels niet korter willen pakken). Daarmee bedoel ik niet dat ze de teugels langer moet laten (of korter moet nemen). (Bovendien, bij elkaar rijden van een paard zal toch vooral van achter uit moeten komen.)
Overigens vind ik je houding al verbeterd ten opzichte van het vorige topic, dus het komt allemaal wel goed met jullie!

En wat je er daar achter in stopt, moet wel aan de voorkant opgevangen worden ;)

Ik snap je standpunt wel, maar ik denk niet dat dat voor Yamcha zal werken. Het paard is er ook aan toe om wat meer bij elkaar te komen als ze steeds zo loopt als nu.

@ Yamcha bij elkaar rijden kan ook als ze lang en laag is. Wellicht puntje om met je juf te bepraten. Jij meer op je kont, bekken kantelen, bovenlijf naar achter en de knik in je armen. Dan komt ze vanzelf bij elkaar en blijft ze toch lang en laag. En ja dan zal je wel iets meer in je handen hebben, maar als je dat goed verwerkt wordt dat per trainig ook weer minder.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:57

:D
WinBinChes schreef:
En wat je er daar achter in stopt, moet wel aan de voorkant opgevangen worden ;)

Ik snap je standpunt wel, maar ik denk niet dat dat voor Yamcha zal werken. Het paard is er ook aan toe om wat meer bij elkaar te komen als ze steeds zo loopt als nu.

@ Yamcha bij elkaar rijden kan ook als ze lang en laag is. Wellicht puntje om met je juf te bepraten. Jij meer op je kont, bekken kantelen, bovenlijf naar achter en de knik in je armen. Dan komt ze vanzelf bij elkaar en blijft ze toch lang en laag. En ja dan zal je wel iets meer in je handen hebben, maar als je dat goed verwerkt wordt dat per trainig ook weer minder.

Ben het ook met jouw standpunt wel eens hoor, maar ieder z'n eigen tempo...

xChells

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:56

ik vind het er relaxed uitzien , maar inderdaad zoals al gezegd je armen langs je lichaam houden :)

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:10

Yamcha schreef:
Op dit moment heb ik haar idd liever lang en laag, maar wel actief, en dat mag nog wel wat meer. Ik ben vooral aan het werk geweest met mijn eigen houding de afgelopen tijd :)

Ik vind dat je heel vriendelijk en netjes rijdt, maar volgens mij ben je iets te voorzichtig. Je zegt dat je haar lang en laag wil hebben, maar op dit moment zie ik meer een lang dan een laag paard. Aan de ene kant super hoor dat je zo voorzichtig met haar bent, maar aan de andere kant mag je ook wel eens wat meer van haar vragen denk ik. Jij geeft haar de ruimte om haar hals lang te maken, maar ze trekt jou mee naar voren, en doordat jij naar voren zit rem je haar imo eigenlijk af. Dus ik denk dat het belangrijk is dat je gewoon verbinding houdt met de mond en echt rechtop gaat zitten en haar met je been actief maakt, dan komt de halshouding vanzelf. Ik weet het, klinkt heel makkelijk; gewoon rechtop gaan zitten. Maar ik denk wel dat als je dat verbeterd dat het hele plaatje dan direct heel anders is omdat je haar dan niet tegenhoudt met je zit.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:38

maaike_lotte schreef:
Yamcha schreef:

Ik vind dat je heel vriendelijk en netjes rijdt, maar volgens mij ben je iets te voorzichtig. Je zegt dat je haar lang en laag wil hebben, maar op dit moment zie ik meer een lang dan een laag paard. Aan de ene kant super hoor dat je zo voorzichtig met haar bent, maar aan de andere kant mag je ook wel eens wat meer van haar vragen denk ik. Jij geeft haar de ruimte om haar hals lang te maken, maar ze trekt jou mee naar voren, en doordat jij naar voren zit rem je haar imo eigenlijk af. Dus ik denk dat het belangrijk is dat je gewoon verbinding houdt met de mond en echt rechtop gaat zitten en haar met je been actief maakt, dan komt de halshouding vanzelf. Ik weet het, klinkt heel makkelijk; gewoon rechtop gaan zitten. Maar ik denk wel dat als je dat verbeterd dat het hele plaatje dan direct heel anders is omdat je haar dan niet tegenhoudt met je zit.

Volledig mee-eens :j :j

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:41

meer naar achter zitten
en meer contact
en stijgbeugels ietsje korter

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:58

FIrisje schreef:
Visitor schreef:
Ziet er relaxed en vriendelijk uit en al beter dan het vorige topic! +:)+ Weet je wat ik me opeens zat te bedenken bij het zien van deze foto's? Kan het zijn dat je misschien wat langere teugels nodig hebt? Dat het daardoor komt dat je nu je armen wat naar voren houdt en daardoor te gestrekt, omdat je misschien het gevoel hebt anders geen ruimte te kunnen geven, omdat de teugels dan bijna 'op' zijn? Verder geen tips, jullie komen er wel.

ik dacht ook al, nee toch juist niet? en iedere keer maar weer terug scrollen naar de foto's :') als ik weer las: Misschien langere teugels?
het paard loopt inderdaad al met een gestrekte nek, maar het ziet er wel ontspannen uit. :j
als je de teugels gewoon wat korter neemt, zal het paard misschien langzamer gaan lopen, maar nadat je aandrijft loopt ie als het goed is meteen weer wat harder.
en als je niet eens een beetje druk zet op de teugels, zal het paard waarschrijnlijk ook niet aan de teugels gaan lopen; niet uit zichzelf, of omdat jij aangeeft dat het moet... ;)
maar het is wel goed dat het paard er ontspannen bij loopt!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:39

Ik heb je vorige topic in stilte meegelezen en wist niet zo heel goed wat ik erover moest zeggen. Wel heb ik je verhaal gelezen over de valpartij en je spanning en onzekerheid.
Nu ik deze foto's zie, zie ik een enorm verschil met die in je vorige topic, petje af meid!
Je zit er al veel meer ontspannen op en het hele plaatje ziet er veel meer 'happy' uit.
Gewoon zo lekker doorgaan, heel veel succes en ik kijk uit naar je volgende topic:)
En blijf zelf ook lekker genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:01

Dank je wel, wat leuk!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:27

Ik zie toch wel een beetje een terugwerkende binnenhand, kijk naar foto 2.. op veel foto´s heb je je handen erg ongelijk.

Je ziet wel dat je voorzichtig probeert te zijn, je laat haar erg in haar waarde.

In vergelijking tot je vorige topic zijn jullie zeker vooruit gegaan met name in je houding, je geeft je puntjes van armen t recht bijv. al aan, fijn dat je dit van jezelf weet.

Wat is jou verklaring voor deze manier van rijden? En heeft deze manier een 'naam'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:48

Op foto 2 ging ik rechtuit, dus imo dan geen binnenhand?

Wat ik doe met mijn binnenhand is hem opzij naar voren meegeven, zoals hier:
https://lh6.googleusercontent.com/-UNPE ... 202-50.jpg

Terugwerken ziet er bij mij meer zó uit (en dit is dan van opzij genomen, dan zie je mijn buitenhand dus helemaal niet):
https://lh6.googleusercontent.com/-Lq_E ... 202-53.jpg (overigens was dit gewoon ff zonder zadel wat rondkachelen, wat erg leuk was, maar serieus was het toch niet)

en dat ziet er idd heel streng uit, maar ik doe dat op de foto's niet. Ze zijn schuin van voren genomen, en dan lijkt het idd ongelijk, is echt jammer dat je het niet in 3D kunt zien soms. Ik heb daar zeker weten evenveel contact op beide teugels, anders heb ik namelijk een heel erg boos paard, wat niet te sturen is. Ze is echt lief, maar als je het waagt om streng te zijn met je binnenhand gaat ze opzij, en wil ze niet meer voorwaarts. Dan is ze echt niet meer stuurbaar, en heel boos, en als je dan been geeft, of denkt haar er wel even "doorheen te rijden" krijg je een bok, of ze staat op haar achterbenen :D Dat vindt ze niet eerlijk, en ze heeft nog gelijk ook.
Als je streng inwerkt met je binnenhand blokkeer je het binnenachterbeen en sowieso eigenlijk de flow van achter naar voor, en dat zou je echt ook terug moeten zien op de foto's, maar op foto 3 zie je dat ze haar buikspieren aanspant en de bovenlijn loslaat, dat kan ze niet als ik haar blokkeer.
Wat ik daar zie is dat ik mijn binnenteugel wat langer heb, maar ik heb zeker weten evenveel gewicht op beide teugels.

Hoe dan ook, dank je wel voor het compliment, erg leuk.

Of deze manier een naam heeft weet ik niet, het is gewoon Steinbrecht. Klassiek Duits.
Ik richt mijn paard recht, maak haar sterk zodat ze haar achterhand onderbrengt en haar buikspieren aanspant, haar bovenlijn loslaat, en en tactmatig correct is, en de volgende stap is op zoek gaan naar een aanleuning die bij haar en haar niveau past, die eerlijk is en correct. En ondertussen zal zij steeds losser en sterker worden, ik zal beter gaan zitten, en zij zal steeds meer gewicht naar de achterhand gaan brengen, en steeds meer zichzelf gaan dragen, zij wordt losser, sterker, rechter, blijer, en over een paar jaar heb ik denk ik een leuk opgeleid sportpaard lopen.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:36

Dé tip die mijn handen op de goede plaats heeft gekregen: Denk Lee Towers.. Het heeft mij ontzettend geholpen en mijn paard loopt nu niet meer met zo'n lange hals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:12

Die moet je even uitleggen als je wilt :D

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:15

Het ziet er al een stuk meer ontspannen uit als de vorige keer. Ik vind alleen Vegs een beetje te ontspannen erbij lopen, waardoor zij mogelijkheid heeft je er wat uit te trekken. Door haar wat meer te activeren en voorwaards te rijden, kun je een lichtere verbinding creëren. Zelf iets meer arrogantie in je rijden (lang maken, de wereld in kijken) zal voor haar al een deel stimuleren.

Ze is mooi, maar als ze niet meer onder je is merk je dat vanzelf ;-)

Ook lijkt het alsof je af en toe je onderbeen niet aan haar hebt, maar dit kan aan de foto liggen. Met een aanliggend onderbeen kun je de aanspanning van de buikspier stimuleren en haar makkelijker op de buitenhand houden.

Heel veel plezier samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:30

Dank je wel!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:33

Yamcha schreef:
Die moet je even uitleggen als je wilt :D

Ken je Lee Towers en zijn wel bekende arm beweging? Die houding. Elleboog in een hoek van 90 gr en je ellebogen in je zij zetten. Maar wel ontspannen, ontspanning komt vanuit je schouders en bovenarmen. Zoals eerder al werd gezegd: niet je armen zo uitstrekken. Succe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:36

_O- hij is leuk :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:47

Als ik aan Lee Towers ben krijg ik altijd een "heel apart gevoel van binnen". En en niet in de positieve zin;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:02

:') gek mens, geweldig :')

Ik heb dat ook idd :))

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:54

Ben ook geen fan maar de techniek helpt wel :-D

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:58

okee hier ben ik weer :D