FIrisje schreef:
Ze heeft juist niet langere teugels nodig, haar paard loopt al heel erg uit elkaar. Dus nog langere teugels zal niet helpen.
Nee, ik denk, TS, dat je niet bang moet zijn om 'm ietsjes in de mond te zitten. Jij steekt je armen naar voren, zodat je paard de ruimte heeft.
Wat mij betreft mogen je teugels zelf nog ietsjes korter en sowieso je armen bij elkaar houden.
Anders zul jij je paard nooit mooi bij elkaar hebben lopen.
Even ter verduidelijking. Ik doelde met mijn opmerking ook niet op hoe het paard loopt, volgens mij laat ze het paard namelijk bewust op deze wijze (lang, laag) lopen en volgens mij doet ze daar in dit stadium ook goed aan. Als je dat voorlopig vol wilt houden mét een correcte lichaamshouding van de amazone, zouden langere teugels mogelijk kunnen helpen om haar houding beter te krijgen, dat wil zeggen het voorkomen van gestrekte armen en het licht voorover zitten (als dat inderdaad voortkomt uit een als dan niet onbewust gevoel van het aan het 'einde' van de teugels gekomen te zijn icm de teugels niet korter willen pakken). Daarmee bedoel ik niet dat ze de teugels langer moet laten (of korter moet nemen). (
Bovendien, bij elkaar rijden van een paard zal toch vooral van achter uit moeten komen.)
Overigens vind ik je houding al verbeterd ten opzichte van het vorige topic, dus het komt allemaal wel goed met jullie!