Wat te zeggen over deze houding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Re: Wat te zeggen over deze houding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 15:21

Ik heb er inderdaad ook over gelezen, maar is mij teveel informatie zonder duidelijkheden. Ik denk dat er een tandje in de weg zit op de plaats van het bit, dus ik rijd hem voorlopig nog even bitloos tot de tandarts is geweest. Eens kijken of het dan beter gaat :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:23

TTeam(de benaming voor de paarden ;) ), kan inderdaad ondersteuning bieden! Als je, je daar serieus in wil verdiepen is het boek van Linda Tellingtone-jones wel een echte aanrader!

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:07

Te zwaar voor hem? Nee dat denk ik niet hoor.. Jouw jas vertekend ook erg veel..;) Zijn rug lijkt toch nog gespannen, maar ik denk dat je dat voor al tijd moet gunnen.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 23:09

Ik zal morgen even een filmpje laten maken van hoe het nu na vandaag gaat!

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:18

ook ik heb een arabier die rugproblemen had, dus weet hoe vervelend het is.
ik heb veel lang laag gereden, en langzaamaan weer wat hoger opgepakt, maar start nog steeds altijd met minimaal een kwartier lang laag, en tussendoor ook.
veel werk aan de hand (grondwerk) met schouderbinnen, achterwaarts enz helpt hem bewust worden van zijn eigen rug. wij hebben er veel baat bij gehad! mijne loopt weer als een zonnetje!

@abacan enneh... een arabier draagt zijn staart altijd hoog, of hij nou gespannen loopt of niet

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:23

alereerst
wat super dat je zo geinterreseert bent in hoe het beter kan !!
echt top,
je zou eens kunnen beginnen met een goede instructrice te zoeken die bekend is met rechtrichten,
ik denk dat da het beste voor jullie beide zal werken !!
succes met je pony jullie Zijn een super leuke combi

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:03

Jolindaa: je moet er idd wel een licht contact bij hebben, anders is het imo weinig zinvol. Wij doen dat iig wel en van daaruit kunnen we hem dan steeds meer op de loodlijn krijgen mits er natuurlijk voldoende activiteit is. Fijn dat je zo'n baan bij stal hebt, hebben wij ook en dat is ideaal.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:40

Ik heb dinsdag een proefles van een instructrice die van alle markten thuis is :D Western, grondwerken, dressuur, springen, rechtrichten volgens verschillende methoden en trailerladen.
Komt mij erg goed uit, want daya heeft ook een trauma opgelopen op de trailer, dus als zij ons dan een beetje kent, kan zij ons gericht helpen met het laden!
We gaan dinsdag even kennismaken en kan ze kijken hoe ze ons verder kan helpen!

@SusanH Ik heb hem nu zo aan het lopen gekregen dat er een minimaal contact is in de mond, maar dan ook echt minimaal. Ik voel hem precies op beiden teugels als een veertje! Dit doet hij zelf. Op het moment dat ik ook maar IETS met mijn handen doe, schiet hij omhoog, dus ik denk echt dat hij last heeft van zijn tandjes en dat hij toch probeert om aanleuning te zoeken, maar zonder dat het pijn doet aan zijn gebit.
Ik rijd hem nu eventjes bitloos totdat de tandarts is geweest. Dit gaat nog eventjes duren, omdat ik persee mijn eigen tandarts wil en die is altijd druk bezet.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 15:11

Tandartsje heeft gekeken en hij had een dop die gewisseld moest worden, maar wat niet erg lukte. Die heeft hij eraf gewipt en een paar uurtjes later mocht ik weer lekker gaan rijden. Dit keer dubbel gebroken bitje in gehangen en gekeken wat hij deed.
Veel gestapt en dit deed hij ERG lekker!

Even 1 onduidelijke foto van zijn houding nu.

Afbeelding
Hij loopt heel laag en zijn aanleuning is constant. Als hij iets spannend vindt en afgeleid raakt, komt hij nog omhoog, maar dit is iets om rustig aan te werken :) De aanleuning is er!

Dinsdag ook les en ook zin in. Benieuwd wat zij mij nog bij kan brengen.

amberveldman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:40

Al heel erg verbeterd vergeleken met de eerste fotos!
Hij loopt iniedergeval wel mooier met een bitje in.:)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 16:12

EINDELIJK FILMPJES!

Dit is een stukje draf. Hij ging in de eerste 2/3 passen bijna op zn giechel, want ja, je eigen voeten staan ALTIJD in de weg!
Verder was dit de tweede keer voor hem in deze bak en mijn stalgenootje was met haar paard in ''gevecht'' dus hij was wel een klein beetje zenuwachtig geworden door haar aanwezigheid.
Stukje draf!

En in stap.

Eigen commentaar punten :
Voor me uit kijken.
Stoppen met het constant drijven ( das nogal een hardleerse tik )
-> daardoor kan ik dan beter mn hakken uitdrukken :D

Verder heb ik mijn handen vrij breed staan omdat dit het voor hem aanlokkelijker maakt om naar mijn hand toe te komen.