Compleet er van door, wat doen jullie dan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:17

Ik kan het meestal niet uitzitten maar wat mijn lesgeefster altijd zegt: Achter over binnen hand omhoog volte rijden of in de hoek parkeren

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:26

Proberen weer contact te krijgen en hem door laten galoperen en niet terug naar halt :+

Rumpleteaser

Re: Compleet er van door, wat doen jullie dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:37

Het beste is denk ik voorkomen dat je paard in die 'red-zone' schiet.

Dus probeer te herkennen wat hij van te voren doet.
Is hij erg afgeleid, fris, wat sneller dan normaal, hoe gaat z'n ademhaling, et cetera.
Dan kun je het voor zijn, door bijvoorbeeld te gaan grondwerken, even longeren vooraf, hem goed aan het werk te zetten of juist een stapje terug te doen.

KimmLoveTenn

Re: Compleet er van door, wat doen jullie dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:27

Mijn reactie verschild, ligt eraan waarom hij ervandoor gaat

Als mijn paard echt schrikt van iets probeer ik het rustig op te lossen, diep ik het zader, stevige druk op de teugels en tegen hem praten. Hij merkt dan aan mij dat het veilig is.
Als hij ervandoor gaat omdat hij druk is laat ik hem meestal even gaan (mits ik alleen rijd en anderen dus geen last van mij hebben). Dan zet ik hem meestal wel op de volte zodat ik controle heb
Is het puur om te etteren of om onder zn werk uit te komen zet ik hem echt op zn plek door hem om te trekken, is dit niet mogelijk trek ik heel hard aan de teugels, soms moet ga ik dan zagen, misschien zielig maar zo leert hij wel dat hij moet luisteren.