Wisselsprong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:10

celano schreef:
xSimonee schreef:
Ik zou eerst eens goed les gaan nemen, dan lekker wedstrijden gaan rijden en rond de M eens gaan denken aan een galopwissel.

Wat een onzin, in een B-parcoursje is het echt niet teveel gevraagd om een wisseltje te springen hoor.

Ben het trouwens wel eens met het eerste deel van je advies!
Ik had het over een dressuurwissel ;)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:30

Je zegt zelf één kant is stijver.
Dus tjhaaa als het paard niet echt soepel en gelijkmatig bespierd is dan kan je dit gewoon niet gaan vragen, dus eerste werk is hier aan te gaan werken.
zijgangen, schouderbinnenwaarts, traver, en zeker ook de contra-galop, zonder deze dingen eerst te kunnen uitvoeren zonder veel problemen is het bijna ondenkbaar een mooie correcte vliegende galop wissel te gaan uitvoeren.
Je moet niet gaan lopen als je amper al kan kruipen hé.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:36

Deze ruiter start in de B, dus das pas het prille begin, als je dan zo gaat proberen zoals hieronder beschreven is dan krijg je heel waarschijnlijk uiteindelijk wel een gelopwissel , gewoon omdat het paard zijn balans verliest en zelf zoekt naar een oplossing, maar dit is dan verre van een goede wissel, dit is zelf zoeken naar problemen, en mssn wel beschadigingen aan je paard.

amber2588 schreef:
Ik neem aan dat je dit op de diagonaal probeert? Laat dat eerst maar even zitten, wat soms kan helpen is op X van grote volte wisselen, en dan ook echt goed binnenstelling vragen en op X omzetten. Dat geeft je paard meer 'steun' dan zomaar ergens op de rechte lijn een wissel vragen. Springt je paard verder wel makkelijk in de goede galop aan? Anders eerst daar aan werken...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:38

Ik druk de paarden gewoon altijd om en het werkt perfect.

Linkergalop, draai de diagonaal op en aankomend in de hoek de andere hulp geven en BAM! Van schrik wisselen ze en daarna goed belonen. Veel herhalen en klaar.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:13

ook dit is geen goede vliegende galopwissel.
Er komt heel wat meer bij kijken dan dit hoor.

eenitraM schreef:
Ik druk de paarden gewoon altijd om en het werkt perfect.

Linkergalop, draai de diagonaal op en aankomend in de hoek de andere hulp geven en BAM! Van schrik wisselen ze en daarna goed belonen. Veel herhalen en klaar.