Zoals hier ook gezegt word, dressuur is de bassis van het springen. Neem indd maar eerst een wat les. Het is namelijk niet zo hoe hoger je kan springen met je pony hoe "goed" jullie wel niet zijn. Een parcour is ook weer heel iets anders. Ik ben totaal geen spring ruiter maar de bassis moet er eerst zijn wil je kunnen gaan bouwen. succ6 leuke pony heb je wel.
Ga eerst aan de gang met dressuur, als je de basis er goed in hebt zitten, kun je eens naar oefenparcoursjes gaan, laag beginnen en steeds meer opbouwen. Aan 1 hindernis heb je niets, een echt springconcour vereist een goede dressuurbasis, veel spanning en een amazone die weet wat ze doet.
inderdaad misschien eert goed de basis en dan rustig beginnen met onderlinge wedstrijden. Het komt van zelf goed, gewoon oefenen en vertrouwen hebben.
J_Verlangen
Geplaatst: 15-02-12 18:31
Misschien moet je een keer een springles nemen ofso.
Ik wil niet zeggen dat je er slecht op zit,, maar het kan beter,zo kun je goed springen. Maar misschien moet je je knien meer voor bij het zadel houden en ook tijdens het zweefmoment wat meer blijven staan en niet weer dicht naar het zadel toe. Je zit er voor de rest wel leuk op leuke combi ook en leuke pony
ik zou beenbeschermers aandoen, op sommige foto's meer meegeven en ik zou nog wat dressuurmatig trainen. ik zou eest wat oefenwedstrijdjes doen veel plezier!
kalliexxxx
Geplaatst: 25-02-12 16:07
probeer dichter bij je zadel te blijven, dan blijf je ook zitten als hij zen hakken in het zand zet. wel leuke combienatie zijn jullie
Ik vond je houding eerst heel erg slecht, maar later verbeterde het iets! Je moet proberen wel mee tekomen met je pony, ik heb t gevoel dat je m een beetje in de weg zit soms. En miss je beugels wat korter en je op je onder benen letten, die vliegen wat naar achter!
Verder ziet t er wel leuk uit! En hij kan wel springen zeg!