Wat denk je nu zelf, lees even een paar dikke boeken betreffende hoe goed paard te rijden, denk je dan dat je het kan, nee idd je kan dit alleen maar leren door te rijden samen met een goede lesgever die je ziet rijden en die opmerkingen kan maken op je houding , zit, handen , hoe het paard loopt, kleine veranderingen, andere oefeningen even introduceren, ......... om tot een bepaald doel te kunnen komen is er soms een hele omweg aan schijnbaar heel apparte en onbenullige oefeningen aan te pas gekomen om uberhaupt tot de ware uitvoering ervan te kunnen geraken.
Dus net daarom is les nemen, privé les dus , de enig goede oplossing. vragen stellen via een forum is ook leuk en interesant, je kan er ook iets uit leren, maar je kan er niet door leren paardrijden.
NoaSky schreef:Soow en nu in jip en janneke taal...
Ik zal wel dom zijn maar na 6x doorlezen snap ik nog maar de helft.. teveel vakjargon.
(Zelfde effect als ik over tomen en gelten ga praten haha).
Nee zonder dolle, ik denk dat we er wel wat mee kunnen maar dit is voor een leek niet te snappen..

haar LDR methode vind ik iets minder. Denk wel dat het goed is om zeker op dat niveau met verschillende houdingen te trainen, maar met de neus op de borst vind ik er niet echt fijn uitzien. Ze zegt trouwens dat ze graag haar stem gebruikt als hulp (ik ook), maar op wedstrijd krijg je daar toch minpunten voor?