Ubalia @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kYliieJ

Re: Ubalia @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:21

Ik gebruik hem zoals hij gemaakt is.
Ik heb een bolletje als spoor wat me draait, en hier deo ik het paard geen pijn mee.
Met een zweep gaan begeleiden vind ik niks want ze moet om mijn been draaaien en niet om de zweep.
het is geen groot probleem, maar gewoon iets waar we op moeten letten.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:25

Gebruiken zoals die gemaakt is? Die snap ik niet..
Het enige wat ik zie zijn opgetrokken hakken, tenen die opzij naar beneden wijzen en een spoor die in de buik van je paard verdwijnt. Zou je mij dan kunnen vertellen wat voor superieur spoortje jij hebt die op die manier gebruikt moet worden?
Ik heb het niet zozeer over de pijn die je je paard doet met deze manier van rijden ( al lijkt het me verre van comfortabel om zo'n klein ijzer ding in m'n buik geprikt te krijgen ) maar meer over het niet oplossen van je probleem op deze manier.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 01:21

kYliieJ schreef:
Ik gebruik hem zoals hij gemaakt is.
Ik heb een bolletje als spoor wat me draait, en hier deo ik het paard geen pijn mee.
Met een zweep gaan begeleiden vind ik niks want ze moet om mijn been draaaien en niet om de zweep.
het is geen groot probleem, maar gewoon iets waar we op moeten letten.

Dat ik mijn hak optrek weet ik zeer goed, hier ben ik ook continue mee bezig. En mijn tenen naar buiten draaien is helaas het gevolg dat ik TE duidelijk met mijn been het aan wil geven, kom dan af en toe ook met vermoeide benen van het paard af. Het paard loopt op momenten primma maar ik ben teveel bezig met begeleiden en hier nu ook bewust mee bezig om dat te minderen.
Ik ben nu gericht bezig met het buigen om mijn binnenbeen, omdat dit moeizaam gaat nog omdat ze het lastig vindt kan ik mijn binnenbeen niet zo goed uigedrukt houden. In stap en draf gaat het al een stuk beter nu maar in galop is het nog een ramp.
KRijg de tip van mijn instructrice dat ik ipv been dan een tikje met zweep moet geven maar het is zo lastig om dat af te leren en ik iedere keer denk ik probeer nog 1x met mijn been
Ik hem een strenge instructrice die het niet toe laat als ik het paard dusdanig zou irriteren met mijn spoor.
Bovendien zou ik dan al heel vaak vliegles gehad hebben, dit paard tolereert nog geen harde tik met de zweep als ze vindt dat dit niet nodig is.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:01

Dus je instructrice geeft dezelfde tip als ik ;)
Wat ik niet zo goed snap is dat je met sporen rijdt omdat het beestje niet reageert, maar puntje bij paaltje kan je zelf je hulp niet duidelijk maken ( met of zonder spoor ). Dus misschien dat het een idee is om eerst eens je eigen been ligging wat te verbeteren en te kijken of je daar al mee voor uit komt. En dan die tip meenemen over dat zweepje.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 11:20

Ik ga niet verder lopen discussieren op iets wat ik al uitleg en waar ik voor mij zeer goede begeleiding bij krijg. Dit was een moment opname hoe het een week of 3 geleden ging. Voor mij een checkmoment dit soort foto's van hoe de zaken er op dat moment voor staan.
Wil niet zeggen dat het nu dus nog steeds zo gaat

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:55

Dan moet je foto's plaatsen die up to date zijn en als je geen discussies kan voeren misschien helemaal geen topic op bokt openen, want je weet wat je dan kan verwachten.
Overigens waren het van mij alleen maar tips omdat je daar om vraagt. Wanneer je dan zegt dat je geen discussie wil voeren wordt het voor mij alleen maar dubbel.. Lijkt me namelijk alleen maar leerzaam?
Maar goed succes met je paardje dan verder!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 13:57

7-01 zijn de fotos geplaatst. ( topic is dus niet meer up to date )
4-01/ 5-01 zijn ze gemaakt.
Ik rijd 4x per week dus dan kan er idd al veel verandert zijn.
Verder leg ik de dingen uit en blijft er doorgediscussierd worden op dingen die al gezegd zijn en waar ik al op ingegaan ben en die ik in de openingspost al geplaatst heb.
Sta altijd open om te leren maar dan moet het wel nog relevant zijn, en niet al een keer behandelt zijn

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:40

Topic gaat op slot omdat de foto's niet meer zichtbaar zijn.