Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NatasjavE schreef:Bernoe schreef:Dit ziet er erg leuk uit! af en toe zet ie zn rug vast lijkt wel. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Fleurrr_, bijgezet longeren werkt goed! Ik heb ook een gelder en als ik haar een tijd niet longeer gaat ze ook zo lopen met haar rug. Bij mij is longeren onderdeel van de basistraining.
Succes!
enne trouwens, wat een gaaf paard!
Hmmm ik denk niet met de bijzet longeren. Gelderse gaan daarvan in de houding lopen. Drukken de rug weg en drukke de strot eruit achterbeen bungelt er achteraan. Ze hebben vaak een lange nek en een hele opwaartse hals en kunnen geweldig op die manier onder het werk uit komen.
Ik zou eerder kiezen voor een pessoa ofzo. Maar moet de hals laten zakken met het neusje eruit opdat de rug omhoog komt en het achterbeen eronder kan komen.
Bernoe schreef:Doet bij mijn peerdie toch wonderen (gelukkig maar!) Weet ook niet of ik met bijgezet het goede verwoord, niet met bijzetteugels ofzo maar ik doe een longeersingel om met ringen eraan, touwtje tussen de voorbenen (door ring onderaan singel), via bitringen van binnen naar buiten en aan de zijkant van de longeersingel vastzetten (hoogte afhankelijk van staat paard en gewenste effect).
Bernoe schreef:Doet bij mijn peerdie toch wonderen (gelukkig maar!) Weet ook niet of ik met bijgezet het goede verwoord, niet met bijzetteugels ofzo maar ik doe een longeersingel om met ringen eraan, touwtje tussen de voorbenen (door ring onderaan singel), via bitringen van binnen naar buiten en aan de zijkant van de longeersingel vastzetten (hoogte afhankelijk van staat paard en gewenste effect).
__PSM__ schreef:Ik snap wat je bedoelt met jouw bijzet, maar waarin verschilt dat qua werking nu specifiek van het principe waarvan ik een foto plaatste? Want je wilt en bereikt hiermee imo hetzelfde: een paard dat vanuit een actieve achterhand fijn over de rug en naar de hand toe gaat lopen, toch? Ik ben het met je eens dat je daarbij veel moet blijven schakelen, en weet dat TS dat ook steeds meepakt in de training.Wat ik zou doen is gewoon simpel goed naar voren houden aan de longe, en voor de rest lekker los, maar net genoeg voor de ondersteuning bijzetten in een driehoek met touwtjesDe activiteit moet je gewoon zelf opeisen, dan zakt ze ook vanzelf in die touwtjes, net als wat ze zou moeten doen in een stille hand...
Verder, beugels lekker iets langer, en veel schakelen, dan komt t helemaal goed met jullie
teunticheler schreef:zoals al genoemt is heb ik deze al een 2 gaatjes langer gemaakt.Stoerpaardde aanleuning vind ik heel goed en de galop ziet er ook heel stoer uit, ik denk dat dat jij voorover zit te maken heeft met de lengte van je beugels, die mogen wel een of twee gaatjes langer