Fotoshoot Ukkie@Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Re: Fotoshoot Ukkie@Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:55

Prima paard!
Pas wel op dat je niet naar binnen toe inknikt vanuit je heup. Volgens mij is er een foto van een volte waarop dit te zien is.
Je hangt als t ware dan op t binnenbeen en hierdoor ontstaat er ongelijke druk/belasting.

De lengte van de beugels en daarmee de beenligging vind ik persoonlijk storend overkomen op de foto's.
Heb je geen kramp in je benen na en tijdens het rijden?

Zou er zeker vaart achter zetten om middels een goede Zadelpasser een correct zadel voor paard (zadel ligt behoorlijk naar voren) en amazone te regelen.

Beter en passend zadel zal volgens mij qua rijden en beweging van t paard een wereld van verschil zijn!
Met welke zadelmaker/passer ben je in conclaaf voor een nieuw/ander zadel?

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:22

NatasjavE schreef:
Bernoe schreef:
Dit ziet er erg leuk uit! af en toe zet ie zn rug vast lijkt wel. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Fleurrr_, bijgezet longeren werkt goed! Ik heb ook een gelder en als ik haar een tijd niet longeer gaat ze ook zo lopen met haar rug. Bij mij is longeren onderdeel van de basistraining.
Succes!
enne trouwens, wat een gaaf paard!

Hmmm ik denk niet met de bijzet longeren. Gelderse gaan daarvan in de houding lopen. Drukken de rug weg en drukke de strot eruit achterbeen bungelt er achteraan. Ze hebben vaak een lange nek en een hele opwaartse hals en kunnen geweldig op die manier onder het werk uit komen.
Ik zou eerder kiezen voor een pessoa ofzo. Maar moet de hals laten zakken met het neusje eruit opdat de rug omhoog komt en het achterbeen eronder kan komen.

Doet bij mijn peerdie toch wonderen (gelukkig maar!) Weet ook niet of ik met bijgezet het goede verwoord, niet met bijzetteugels ofzo maar ik doe een longeersingel om met ringen eraan, touwtje tussen de voorbenen (door ring onderaan singel), via bitringen van binnen naar buiten en aan de zijkant van de longeersingel vastzetten (hoogte afhankelijk van staat paard en gewenste effect).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:25

Bernoe schreef:
Doet bij mijn peerdie toch wonderen (gelukkig maar!) Weet ook niet of ik met bijgezet het goede verwoord, niet met bijzetteugels ofzo maar ik doe een longeersingel om met ringen eraan, touwtje tussen de voorbenen (door ring onderaan singel), via bitringen van binnen naar buiten en aan de zijkant van de longeersingel vastzetten (hoogte afhankelijk van staat paard en gewenste effect).

Ik heb geen idee wat je bedoelt (zie het effe niet voor me) maar je zal het vast goed doen. :)
Ik bedeol...jouw paard je zal het wel het beste wetem ;)

Ik dacht aan gewone bijzetteugels met zo'n rubbere ring ertussen. Voor mijn paard werkt ddat niet.

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:31

ik snap ook niet helemaal wat je bedoeld maar goed...
vandaag en gister heb ik een dressuurzadel er op gehad. ik zat nu veel mooier rechtop gelukkig!
Bedankt voor de reacties!

teunticheler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:25

Stoerpaard 8-) de aanleuning vind ik heel goed en de galop ziet er ook heel stoer uit, ik denk dat dat jij voorover zit te maken heeft met de lengte van je beugels, die mogen wel een of twee gaatjes langer

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:39

Bernoe schreef:

Zo longeer ik mijn paard ook, vooral paard lekker voorwaarts laten gaan en veel schakelen :j

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:40

__PSM__ schreef:
Wat ik zou doen is gewoon simpel goed naar voren houden aan de longe, en voor de rest lekker los, maar net genoeg voor de ondersteuning bijzetten in een driehoek met touwtjes :j De activiteit moet je gewoon zelf opeisen, dan zakt ze ook vanzelf in die touwtjes, net als wat ze zou moeten doen in een stille hand...

Verder, beugels lekker iets langer, en veel schakelen, dan komt t helemaal goed met jullie :)
Ik snap wat je bedoelt met jouw bijzet, maar waarin verschilt dat qua werking nu specifiek van het principe waarvan ik een foto plaatste? Want je wilt en bereikt hiermee imo hetzelfde: een paard dat vanuit een actieve achterhand fijn over de rug en naar de hand toe gaat lopen, toch? Ik ben het met je eens dat je daarbij veel moet blijven schakelen, en weet dat TS dat ook steeds meepakt in de training.

Overigens vind ik het wel grappig dat er juist bij deze combinatie (die hard en imo op een goede manier bezig is om met een ongedwongen, stille verbinding voorwaarts neerwaarts te rijden - wat veel van ons toch willen bereiken?) suggesties worden gedaan om hem te gaan bijzetten met longeren. Ik snap dat dat ter ondersteuning is, maar toch vind ik het ergens wel ironisch.. :)

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:41

teunticheler schreef:
Stoerpaard 8-) de aanleuning vind ik heel goed en de galop ziet er ook heel stoer uit, ik denk dat dat jij voorover zit te maken heeft met de lengte van je beugels, die mogen wel een of twee gaatjes langer
zoals al genoemt is heb ik deze al een 2 gaatjes langer gemaakt. :j
bedankt voor de reacties. maar veel komt op het zelfde neer toch?

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:39

wat kan ik trouwens met mijn benen? ik heb eigenlijk altijd al hele bewegende benen gehad en het lukt gewoon niet om ze stil te houden. iemand tips?