travers ipv wijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:59

Anne schreef:
Bedankt voor de reacties,
Ik kan mijn binnenbeen al haast niet naar achter leggen tijdens het wijken omdat ze dan een neiging krijgt naar travers ( ik weet dat het nog niet echt travers is, maar dat was meer om goed duidelijk te omschrijven wat ze doet )
Dus minder doen met mijn binnenbeen is ook geen optie....

Ik denk dat jouw paard correct reageert op de hulpen. Laat dat been nu eens gewoon op z'n plaats liggen (dus niet naar achteren leggen) en kijk dan eens wat er gebeurt?

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 20:26

Ik zal proberen een paar dingen wat duidelijker te maken.

Tyrza:
Citaat:
Anne, het lijkt me in ieder geval dat je paard TEGEN je beenhulp inkomt en je zo als het ware een soort wijken afdwingt.

Hoe is je paard over het algemeen in de aktiviteit? Als ik dit zo lees, denk ik dat hij niet aktief is en hij het tempo een beetje bepaald. Klopt dit? Correct me if I'm wrong....

Ik denk niet dat ze echt tegen mijn beenhulp inkomt. Het is namelijk zo dat ze eerst nogal slecht voor mijn been was, en ik dat door veel trainen ( samen met mijn instructrice ) dat heel veel beter heb gekregen. Op momenten dat ze erg slecht reageerde op mijn been, moest ik haar daar goed op aanpakken, iets wat ik ook heb gedaan. De reactie op mijn been is nu dus echt heel goed, ze loopt lekker voorwaarts en schakelen ( verzamelde draf, arbeidsdraf, middendraf ) gaat ook vloeiend, dat zal het probleem niet zijn.

Desiree:
Citaat:
Ik denk dat jouw paard correct reageert op de hulpen. Laat dat been nu eens gewoon op z'n plaats liggen (dus niet naar achteren leggen) en kijk dan eens wat er gebeurt?

Dit zou idd wel een oorzaak(je ) kunnen zijn, aangezien ik altijd geleerd heb dat je, je binnenbeen naar achter moet leggen bij het wijken, maar daar zijn de meningen dus ook over verdeeld ( als ik het goed begrijp ) Ik ga deze week zeker aan het werk met de tips die ikheb gekregen en ik probeer ook om mijn binnenbeen eens niet naar achter te leggen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:21

Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen, Anne. Ik dacht dat je paard dus tegen je been in kwam. Dit is meestal het geval als je paard niet genoeg voorwaarts voor je been is. Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:14

Anne schreef:
Desiree:
Citaat:

Dit zou idd wel een oorzaak(je ) kunnen zijn, aangezien ik altijd geleerd heb dat je, je binnenbeen naar achter moet leggen bij het wijken, maar daar zijn de meningen dus ook over verdeeld ( als ik het goed begrijp ) Ik ga deze week zeker aan het werk met de tips die ikheb gekregen en ik probeer ook om mijn binnenbeen eens niet naar achter te leggen.

Hou me op de hoogte he. In principe moet een paard zijn achterhand opzij doen als je je been naar achteren legt. Doe de hulpen nu maar eens andersom, leg dat andere been naar achteren (zodat je de achterhand daarmee achter de voorhand houdt) en dan voer je de hulpen volgens mij correct uit en zal het paard zijn voorhand niet te ver naar op zwenken.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:04

Ik ga helemaal met Desiree mee, vroeger heb ik ook altijd geleerd om te wijken door je binnenbeen naar achteren te leggen, maar als je dan in het M of hoger komt, geef je je paard tegengestelde signalen (vandaar dat travers lopen). Een paard moet gewoon opzij gaan als je je binnenbeen aanlegt, zonder dat je je been daarvoor opzij moet leggen. Als het paard alsnog uitzwaait, kun je dat corrigeren met je buitenbeen. Ik heb nog nooit commentaar gehad van een jury hoor !

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 17:52

Desiree schreef:
Hou me op de hoogte he.

Vandaar nu even een berichtje van mijn kant Lachen

Ik heb geprobeerd om mijn hulpen tegengesteld te geven, druk met binnenkuit op de plek en buitenbeen naar achter en lichte druk. Een heel lichte stelling en handen mee nemen naar de kant waar je naar toegaat, de manier waarop desiree ( en andere ) het voor zover ik het begreep hebben beschreven in dit topic.
En idd, het wijken ging al een en stuk beter, ze reageerde nog steeds super ook als ik mijn binnenbeen niet naar achter deed.
Voor mijn gevoel deed ze haar achterhand niet meer eerst Pling
Agnes ( Lepeltje ) was er ook en die heeft wat foto's gemaakt. Die foto's was ik net weer even goed aan het bekijken, en toen zag ik tijdens een wijk foto ( van de achterkant ) dat ze haar achterhand toch nog net wat verder deed. Het is maar heel iets, is dit erg?

de Cheese! :
Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:08

Nou anne: op naar de volgende oefening: appuyeren> en nu mag je je achterbeen WEL naar achteren leggen, maar neem je handen ook weer mee naar de richting waar je heen gaat (anders blijft de voorhand achter) en stel het paard in de juiste richting. En probeer eens travers. ik verwacht dat dit geen problemen voor je op zal leveren. Het paard reageert immers meteen als jij je been naar achteren legt: hij zet zijn achterhand keurig opzij.