Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stephanie404 schreef:Ik heb nu een dubbel gebroken watertrens wat zou ik dan voor bit moeten indoen?
Somebitch schreef:Oefenen oefenen en nog eens oefenen. De stap gaat goed zeg je, dan kan je beginnen aan de draf. Draaf aan, voel je dat hij na 2 passen sterker wordt, GELIJK terugnemen, omdraaien en terugstappen tot hij ontspannen is. Is hij weer ontspannen aandraven, wordt hij weer druk GELIJK terugnemen, omdraaien en weer opnieuw.
Zo blijf je dus op het zelfde stuk proberen de controle te houden. Pas als hij dat goed doet kan je eens rustig het paadje verder draven. Wordt hij weer druk begin je weer helemaal opnieuw.
Enneu, laat dat scherpe bit maar achterwege, dan kan je er straks helemaal niets meer mee.
love_urla schreef:ik ken dit probleem! Mijn haflinger is super braaf in stap echt een schatje! Maar dan ga je de berm in, of een stukje gras op, en je gaat draven, op zich kan ik hem nog wel in draf houden, alleen hij maakt zich zo sterk! Wat bij mij wel werkt, heel snel kleine ophoudingen maken achter elkaar. En als hij dan toch in galop schiet, krijg ik em zo terug tot een rustig galopje, alleen moet wel erg veel moeite doen om hem terug in draf te krijgen. Dus mijn tips is gewoon heel rustig, en als je gaat draven hij hij wil weg schieten, korte ophoudingen maken
. Gelukkig rijd ik op een fries en die houden niet zo van de galop dus daar heb ik mazzel mee dat ze gewoon in topsnelheid blijft draven.
Somebitch schreef:Dat is heel goed.![]()
Hoe is het paard in de bak? En heb je ook les?
JJane schreef:Nou het gas zit er al op en nu nog even de rem aanleren.
1 niet aantrekken maar terug rijden. van trekken en omgooien raakt een paard uit balans en vaak worden ze daar nog drukker van.
2 je bent op het strand dus je hebt al de ruimte. Probeer voltes te rijden. Of gebroken lijnen. Maar wel rijden en niet omgooien.
3 je hebt een fries . Niet beledigend bedoeld maar die houd het op volle snelheid niet eindeloos vol.
De meeste paarden houden na een 1500m wel weer in
4 houd er plezier in.
5 neem je tijd om het aan te leren
bethje31 schreef:Oh herkenbaar dit. Ik ga dit even volgen. Rij ook een Fries, jong ding 4,5. Superbraaf en koel in haar hoofdje, buiten en binnen. Maar soms buiten heeft ze de kolder in de kop, alleen maar ook met andere paarden, en dan gaat ze echt keihard ervandoor met het aanspringen naar galop. Ze wordt dan heel moeilijk te remmen omdat ze haar nek erop zet. Ze stopt altijd wel maar dat is vooral omdat haar conditie nog een beetje te wensen overlaat (wordt aan gewerkt...). Gek is dat ze over het algemeen ontzettend braaf is en makkelijk te houden alleen soms heeft ze van die uitbarstingen waarmee ze me extra verrast omdat ze normaal zo relaxed is.
Ik probeer haar haar met stelling te rijden en vooral niet teveel aan de teugels te gaan hangen want daar gaat ze alleen maar harder van lopen.
Rij haar ook met dubbelgebroken watertrensje...
Maar jentle is 9 dus misschien speelt dat ook een rol.