Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
mijn suus heeft ook prachtige oren!! kijk er graag naar tijdens het rijden
) en als ik erg gespannen ben kan ik ook echt niet 'voelen' en kan Tov niet ontspannen.
als bij jou en mij, kan een paard echt niet ontspannen, laat staan nageeflijk lopen door de spanning die wij doorgeven. Ontspanning van de ruiter is een voorwaarde voor de ontspanning van het paard. Pas als ik na een minuut of tien een beetje begin te ontspannen zakt Tov, en gaat ze beter lopen. Dat is niet om te draaien volgens mij. Pas wannneer dat basis vertrouwen er is, dan kan je verder kijken. Het is idd zoals Japeloup zegt:Citaat:Nageven ja dat willen we allemaal, maar hoe kan een paard ontspannen in nek en kaak als jou armen niet de juiste spanning en ontspanning hebben. Dan zeg ik blijf er nu nog maar even vanaf en krijg eerst controle over je eigen lijf.
Kijk es hoe mooi jullie zijn samen, ziet er om te beginnen al verzorgd uit. En 't is zo'n leuke merrie, knap hoor zoals je zomaar even op dat paard klimt, het lijkt me absoluut niet de makkelijkste
Misschien ook even een zadelmaker raadplegen, de beugelriemophanging lijkt me wat te ver naar voren voor jou en dan ga je kukelen.

)
en minder jeuk
dus als je kenissen hebt met brave paarden....