Unique & ik, trainen voor ons debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Unique & ik, trainen voor ons debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:18

Op zich wel een vriendelijk beeld. Als aandachtspunt: je paard loopt niet actief, en dat heeft niets met snelheid te maken! Hij geeft niet altijd na maar dat heeft ook te maken met het niet actief zijn.
Wat ik echt een aandachtspunt vind is het gebruik van je handen. Of eigenlijk het ongewild gebruik. Bij iedere pas die het paard zet krijgt hij eigenlijk een ruk in zijn mond. Als je met lichtrijden probeert om niet met stijve armen te rijden maar te scharnieren in je ellebogen dan heb je een stille hand. Probeer er ook rekening mee te houden dat je bovenarm eigenlijk langs je lichaam hoort te hangen.

Succes!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 10:08

@ Def, bedankt voor de tips! Het klopt zeker dat ze actiever mag. Nu ze fijn begint te lopen haar spieren op de juiste manier gaat gebruiken valt ze snel terug in tempo omdat ze het lastig vind. Ik ben er dan nu ook heel bewust mee bezig haar op die momenten naar voren te rijden. Ik rij nu met een veel stillere hand en probeer continu hetzelfde contact te houden, dus niet dat los vast wat op de film te zien is en merk dat het heel goed gaat al :) In de verruiming drukt ze zich er inderdaad nog regelmatig uit.

Verder bedankt voor de reacties :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:40

Jullie zijn een mooie combi, maar probeer het zadel eens wat naar achteren te leggen, zodat de schouder helemaal vrij ligt? Kun je voelen door met je hand over de bolling van het schouderblad te gaan. Het zadel moet daar echt achterliggen. Volgens mij kun je dan mooier zitten.

deniece

Re: Unique & ik, trainen voor ons debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 23:06

Ik leg het zadel altijd ruim een duim achter het schouderblad maar door haar iets te volle buik schuif de singel en het zadel naar voren. Ze zal dus nog iets meer in sportconditie moeten komen dan blijft die wel op z'n plaats :)

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:09

Aleeneh schreef:
Aan de hand van het filmpje zie ik dat inderdaad wel minder. Wat ik wel zie is dat je volgens mij niet helemaal in balans bent op het paard. Als je er zelf naar kijkt zie je misschien dat elke keer als je bij het lichtrijden gaat zitten, je benen iets naar voren floepen. Daardoor beweeg je je handen iets om de balans te houden en dat maakt misschien dat het op sommige foto's een beetje stug leek.

Misschien een idee om eens een zitlesje te doen, of om eens iemand erbij te nemen die het paard aan de longe doet terwijl jij zonder teugels erop lichtrijdt. Dat helpt ontzettend om je balans op het paard te vinden :j als je kijkt moeten je schouders, heupen en hakken altijd op 1 lijn zitten. Dan zit je in evenwicht. Omdat jouw benen iets te ver naar voren zitten raak je uit balans. Snap je wat ik bedoel? :)

daardoor kom je ook net iets achter de beweging aan waarbij je het paard tegenwerkt. Verder vind ik het er al heel netjes uitzien!