ze kan niet weg oid .. en ze kan ook gewoon met andere paarden communiceren over de staldeuren heen en dan kan ze in de paddock / op stal wanneer ze wil .. ( alleen zal ze voornamelijk het hooi gaan opeten denk ik -.-' ) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ze kan niet weg oid .. en ze kan ook gewoon met andere paarden communiceren over de staldeuren heen en dan kan ze in de paddock / op stal wanneer ze wil .. ( alleen zal ze voornamelijk het hooi gaan opeten denk ik -.-' )
, maar dat is wel een lastig iets.. want ze maakt het plastic gewoon kapot -.-' . maar goed het hooi kan altijd verplaats worden .
ze kunnen elkaar gewoon over die wand heen aanraken etc . en dus ook gewoon contact maken.. ze kan zelfs met haar hoofd naar buiten , want er zit enkel en alleen een deur voor zonder bovending ( hoe dat ook mag heten ) die dicht kan ..
Maar soms kan je stallen zo simpel veranderen waardoor ze paardvriendelijk worden. Mijn paarden staan in een 3hoek bij elkaar doordat de muren borsthoogte zijn...dan zie je echt dat ze een kudde zijn en bij elkaar willen zijn...
.
[/quote]
Toevallig ken ik iemand die dat heeft gedaan...en doordat ze niet ziet waar ze heen draait kan het wezen dat ze blijft staan,kun je wel om lachen maar het zal maar helpen......[/quote]NeverGiveUp schreef:Ik snap wel dat de modder niet ideaal is of fijn voor het paard, maar voor mij zou dat een betere optie zijn dan wat er nu gebeurt
.
dus dan moet je net zo lang doordrammen totdat ze echt een mega sprong neemt en erin gaat.. Maar tussen de stallen is wel een verhard iets , dus het idee om misschien gewoon haar staldeur open te laten ( het zijn toch buitenstallen) is misschien wel de meest realistische oplossing.
pippie schreef:Toevallig ken ik iemand die dat heeft gedaan...en doordat ze niet ziet waar ze heen draait kan het wezen dat ze blijft staan,kun je wel om lachen maar het zal maar helpen......
NeverGiveUp schreef:pippie schreef:Toevallig ken ik iemand die dat heeft gedaan...en doordat ze niet ziet waar ze heen draait kan het wezen dat ze blijft staan,kun je wel om lachen maar het zal maar helpen......
Ja het werkt vast wel maar het is geen goede oplossing.. Je paard draait geen rondjes meer maar voelt zich nog even ellendig als daarvoor in de stal, dat bedoel ik.
ik ga haar ook geen dingen omhangen, omdat ze daarniet gelukkiger van wordt... en ze toch wel een manier vind om hem af te krijgen.