Vriendin op mijn pony, jullie ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:41

Waarom zeg je niet dat ze gewoon alleen mag uitstappen.
En ik zou het eerlijk gezegd ook niet fijn vinden als ik een vriendin meeneem en elke keer als ik haar meeneem verwacht zei maar dat ze op mijn pony mag. Ik bepaal zelf wie en wanneer er iemand op mijn pony gaat.
Je kan haar ook als verzorgster/bijrijdster voor 1 dag in de week nemen. Heeft ze de pony die dag lekker voor zichzelf en kan ze alleen rijden. En de rest van de dagen ga jij er dan gewoon lekker heen zonder har, of je neemt eens een ander iemand mee.

Ik heb bij ook een meisje van 12 op stal, heb haar wel eens op mijn pony laten rijden. en op een geven moment als ze er was ging ze elke keer vragen of ze er ook even op mocht. op een geven moment heb ik ook gewoon nee gezegd. En daarna heeft ze het ook nog wel vaker gevraagd. Mijn pony is geen kermisatractie waar iedereen maar even op mag gaan zitten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:43

Je kan wel tegen haar zeggen dat je liever niet hebt dat ze alleen gaat.
Ze is wel jouw verantwoordelijkheid :).

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:43

Ik was altijd de enige die op mijn paardje reed. Sinds enkele maanden geef ik een vriendin les op hem. Zij is echt beginner, dus ook leren lichtrijden, sturen, doorpakken etc. Bij haar kan ie lekker niet luisteren en lui doen of juist een sprintje trekken terwijl dat niet gevraagd wordt. Totdat ze beter gaat rijden natuurlijk. Maar ze moet echt alles nog leren. Ik merk als ik zelf rij echt geen verschil en merk zeker niet dat er iemand anders op gezeten heeft. Een paard heeft binnen een seconde door wat wel en niet kan, maar dat betekend natuurlijk wel dat je zelf onveranderd/ consequent moet blijven.
Ik vind het juist leuk dat ik met vrienden plezier kan hebben met mijn paarden. Zij geniet er echt van en dat doet me goed.

Linndatbenik

Re: Vriendin op mijn pony, jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 17:35

Ja dat klopt. Bedankt voor de reacties!!
@Ess_Ramona
Ik zei juist dat ik liever WEL heb dat ze niemand meeneemt. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:40

Ok, dus als ik het goed begrijp wil je liever niet dat je vriendin op je pony rijdt maar durf je dat niet te zeggen? Dan heb je denk ik 2 keuzes, ofwel nee zeggen (maar dan zal ze waarschijnlijk ook nie meer mee willen gaan en logisch) ofwel je verbijten en haar laten rijden... Bij dat laatste kan je natuurlijk wel meer voorwaarden inbouwen. Kun je voor haar niet een verzorgpony op de manege regelen? Dan kunnen jullie tegelijk rijden.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:08

@Troi
Nopee. Ik sta wel op een manege. Maar die is voor privé paarden en pony's. Voor de stal ruimte moet je een sleutel hebben.
Verder mag ze geen verzorgpony van haar ouders. Die vinden het allang fijn dat ze bij mij kan rijden en niets hoeven te betalen. Haar ouders denken geloof ik dat Ailana een kermisatractie is ofzo.
En ze kan tegenwoordig steeds minder dagen met me mee. (Nog steeds beetje heel erg vaak)
Omdat ze het te druk heeft met schaatsen, waar ze erg goed in is en veel tijd aan kwijt is.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:29

Hmmm, ik kan me ook wel verplaatsen in de TS,
om nou tegen je beste vriendin te zeggen dat ze niet meer op je pony mag rijden terwijl je er eerder nooit iets van hebt gezegd dat je het niet leuk vindt.. maar als je het echt niet meer wil gewoon tegen haar zeggen, en ze kan anders altijd nog foto's maken of uitstappen! Het is natuurlijk niet haar pony!
Ik denk niet dat je band met je pony ervan achteruit gaat als je iemand anders erop laat rijden...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:34

Tja, mijn vriend rijd meer op m'n paard dan ik zelf de laatste tijd. :=
Maar hij rijd haar netjes (en volgt braaf mijn aanwijzingen op :+ ) dus het is niet zo dat ze er mee verpest word. Bovendien gaan we altijd samen op buitenrit, ik op vzpony en hij dan op mijn paard. Hartstikke leuk zo, en dan hebben ze allebij maar beweging gehad.

Als een vriendin meegaat, en je maar een pony hebt, tja het hangt er van af. Ik zou zeggen max. eens de 10 dagen "echt" rijden oid dan, anders kost het je zoveel energie en zit je zelf amper op je paard. Komen ze vaker, tja uitstappen maar meer ook niet.

Zelf heb ik meestal de luxe dat vriendin mee kan op een ander paard, dus echt gezellig samen rijden. :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:38

Ligt er aan wie, een vriendin, nou als ik die er op zet loopt ie daarna echt niet meer.
maar een andere vriendin kan hem netjes rijden
maar ik laat ook niet iemand er vaak op rijden, het is en blijft mijn knol :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:55

Wat vinden je ouders er van? Misschien zouden zij een opmerking naar de ouders van je vriendin kunnen maken?

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 21:47

Ja, mijn moeder vindt het opzich wel fijn dat ze er is voor me als ik weg ben (ziek, op vakantie o.i.d)
Maar ze is het er ook niet helemaal mee eens dat ik haar er zo vaak op laat rijden. Ze vindt het wel 'oké'. Maar zij geniet lekker mee van mijn moeders geld, en ik heb het er erg vaak met haar over gehad (vriendin), dat ze ook maar eens iets moet betalen. Maar dan geven haar ouders weer kritiek enzo. Dan denk ik. @#$% gewoon op jonge! Laat je kind toch lekker rijden. Maar ik denk dat ik er wel uit ben. :)

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:48

Ikzelf heb liever niet dat andere op mijn pony rijden, het is nogal een pony met een gebruiksaanwijzing. En je moet echt even laten zien dat jij de baas bent. Ik laat er alleen mensen op waarvan ik weet dat die goed genoeg zijn en haar ook aankunnen.

Ik heb een keer gehad dat ik er iemand heb op gezet waarvan ik dacht dat hij goed kon rijden maar dat dat dus niet zo was. Choco wilde niet meer lopen en alleen maar stilstaan of achteruit, dit had ze nog nooit bij mij gedaan dus ik schrok er best wel van. Helaas kon ik er zelf niet op omdat ik iets met m'n rug had dus had ik iemand anders gevraagd die al vaker op haar had gereden. En toen zij er op ging was er niks meer aan de hand.

Ik heb dus liever geen andere op mijn paard alleen als ik zeker weet dat ze goed genoeg zijn. :)

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 09:52

Woow.. Choco is echt een gave naam!
Ik heb dit ook een aantal keer gehad (niet met deze vriendin, zij kan erg goed rijden)
Maar ik ben er wel uit. :)

EmmieEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:52

Ik zou haar gewoon af en toe meenemen en haar ook af en toe laten, maar als ze erg van paarden houd zal ze het ook vast niet erg vinden dat als ze een keer meegaat dat ze dan alleen mee gaat borstelen enzo. Het is wel het beste dat je ook aan haar uitlegt dat ze er minder op mag gaan rijden, dat ze ook een beetje duidelijkheid krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:00

Ten eerste; maak je geen zorgen over een 'band'. Een band krijg je niet door alleen te rijden, dat geldt voor haar maar ook voor jou :) Dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Verder tja, je bent er zelf bij als je iemand erop laat. Op een gegeven moment moet je toch nee durven zeggen als het je niet lekker zit :)

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 14:04

Bedankt allemaal! Ik heb er over nagedacht. Ik heb met mijn vriendin afgesproken dat ze er nog wel op mag rijden, als ze me maar wel laat trainen (niet zeuren of ze erop mag/ afleiden) als ik echt goed wil trainen een weekje.
Nogmaals bedankt!

Djayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:18

Ik heb samen met een vriendin een verzorgpaard, en wij zijn de enige die op haar rijden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:27

Linndatbenik schreef:
Ja, mijn moeder vindt het opzich wel fijn dat ze er is voor me als ik weg ben (ziek, op vakantie o.i.d)
Maar ze is het er ook niet helemaal mee eens dat ik haar er zo vaak op laat rijden. Ze vindt het wel 'oké'. Maar zij geniet lekker mee van mijn moeders geld, en ik heb het er erg vaak met haar over gehad (vriendin), dat ze ook maar eens iets moet betalen. Maar dan geven haar ouders weer kritiek enzo. Dan denk ik. @#$% gewoon op jonge! Laat je kind toch lekker rijden. Maar ik denk dat ik er wel uit ben. :)

Dus ze mag wel komen opdraven als je ziek bent of zelf niet kunt, maar zou eigenlijk moeten betalen van je moeder als ze wil rijden. Dat vind ik wel een beetje onaardig. Het is juist fijn dat jij niet alleen hoeft te rijden en dat je vriendin kan helpen als dat nodig is. Dan lijkt het me juist fair om haar gratis te laten rijden. Dat hoeft uiteraard niet heel vaak, maar zo nu en dan is toch wel aardig voor haar :)

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 11:53

Nee zo heb je het verkeert begrepen hoor!
Mijn moeder wil zich er niet mee bemoeien. Ze vind het fijn dat als ik niet kan, dat ze er dan op kan rijden. Ze vraagt juist of ze op Ailana mag rijden. Dat vind ze hartstikke leuk, en dat is ook leuk voor haar. Dan heeft ze soms een dagje een eigen paardje. ALs ik niet kan, mag zij erop rijden omdat zij dat wil.
Het is niet nodig dat ze er dan op rijd.
Ze rijd er gewoon op en ik heb mijn beslissing gemaakt.
Bedankt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:58

Wij laten ook regelmatig wel eens een ander op ons paard rijden, dat kan geen kwaad. Als een het een ander lukt om in die tijd iets aan je paard te "verpesten" dan is de basis niet goed geweest. Maar begrijp ik nu goed dat je haar wilt laten betalen?

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:23

Nee. Ik heb een oplossing:
Ze mag er gewoon op rijden. Daar hoeft ze niet voor te betalen. Dit mag als ze als ik even wil trainen, ze niet gaat zeuren of ze erop mag enz.

Annette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:07

ten 1e, dat moet je helemaal zelf weten..
Ten 2e, anderen denken het altijd beter te weten probeer je daar niet té veel van aan te trekken..
Ten 3e, Ik heb vaak genoeg een vriendin van me er op en mijn paard is dr nog niet anders van geworden naar mij toe..

Dus maak je niet te druk om wat anderen zeggen. merk je dat je pony wel raarder tegen jou gaat doen zou het kunnen dat jou pony zich er wel wat van aan trekt maar dan hoef je het alsnog niet te laten..

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 10:38

:)

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:15

Ikzelf zou mijn vriendinnen wel eens op mijn pony laten. niet altijd hoor, maar als ik het goed vond en als ik zelf geen plannen had. Verder als je een band op wilt bouwen kan dat volgensmij ook heus wel als je vriendin eensop je pony rijd, maar doe het alleen als je het zelf goed vind.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:27

Wat ben jij toch een lief meisje, dat vind ik echt, want er zijn heel wat meisjes van jouw leeftijd die moord en brand schreeuwen omdat iemand anders erop rijdt.

En heel jaloers doen.

Ik begrijp jou wel hoor, ik zou het ook niet zo leuk vinden als ik jou was, ff lekker zelf met je paardje aan de gang zonder gezeur elke keer he en dat je steeds elke dag rekening mee moet houden met haar.