Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
:
)
en door haar ben ik dressuur echt geweldig gaan vinden.
Pipo schreef:Als ik lesgeef ga ik er wel eens opzitten. Gewoon om het paard even door het punt te rijden wat op dat moment bij de lesser niet lukt. En dan toch het gevoel te geven hoe het wel lukt.
Vele mensen die lessen zijn stronteigenwijs namelijk, die denken bijv. dat ze de voorkant loslaten maar doen dat helemaal niet. Juist met dat soort kwestie's ga ik er even op, om ze te overtuigen dat het toch echt niet aan het paard ligt.
Wie wij???? Scum schreef:Ik vind dit belangrijk:
De instructeur mag wel in een hoek gaan staan. Iemand die midden in de bak staat kan niet goed zien wat de ruiters met hun buitenbeen doen.
Pipo schreef:Vele mensen die lessen zijn stronteigenwijs namelijk, die denken bijv. dat ze de voorkant loslaten maar doen dat helemaal niet. Juist met dat soort kwestie's ga ik er even op, om ze te overtuigen dat het toch echt niet aan het paard ligt.
(het tegenovergestelde is dan ook wel dat ik flink op mijn lazer moet hebben als het niet goed gaat
)

Samsam"]
[quote="Suleika schreef:en ik vind het ook belangrijk dat als jij iets niet wilt... (ik noem maar wat hoor, stel je durft niet te galoperen) dat ze/hij dat moet respecteren.
Jippie schreef:Ik wil ook niet dat hij/zij op mijn paard gaat zitten. Iemand die capabel is kan zelf wel beoordelen hoe een paard aanvoelt zonder er op te zitten. Verder neem ik les om zelf problemen op te leren lossen. Ik zie er echt het nut niet van in om een ander op mijn paard te laten rijden tenzij je echt helemaal vast zit natuurlijk.
Jippie schreef:Een instructeur of instructrice moet me ingewone 'Jip en Janneke' taal kunnen duidelijk maken wat de bedoeling is. Ik erger me kapot aan van die isntructrices die een hele lading wollige uitspraken hebben. De mooiste die ik ooit hoorde was: laat hem lekker 4-kant stappen.
Ik wil ook niet dat hij/zij op mijn paard gaat zitten. Iemand die capabel is kan zelf wel beoordelen hoe een paard aanvoelt zonder er op te zitten. Verder neem ik les om zelf problemen op te leren lossen. Ik zie er echt het nut niet van in om een ander op mijn paard te laten rijden tenzij je echt helemaal vast zit natuurlijk.
Het beste uur in de week moet je les zijn. Ik krijg mijn paard zelf nooit zo aan het lopen als met mijn instructrice. Door haar aanwijzingen weet ze ons altijd naar een hoger niveau te tillen en dat is echt kikken!! Daarom ben ik ook zo verslaafd aan de lessen
. Maar dat is wel het kenmerk van goed les!