Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aerdenhout1 schreef:Ga maar eens lekker buiten rijden met je Haf en dan op de veilige rechte stukken hem even laten gaan!
Dat kan je ook in de bak doen, even lekker crossen..... natuurlijk zonder je teugels te gebruiken, maar alleen voor je been/stem.
Paard moet n.l ook naar voren DURVEN gaan en dat word heel vaak in de africhting vergeten omdat men controlle wil en nagevelijkheid!
. en dan nog gaat die niet hard. helaas geen goede mogelijkheden om te kunnen galoperen buiten

plutolover schreef:nicky_rilana schreef:ik deed altijd, gewoon been--> geen reactie?
2x snel achter elkaar been---> geen ractie?
schop--> geen reactie?
z'n schop onder zijn hol dat hij niet weet waar hij heen moet vliegen.
dan moet ie wel echt naar voren gaan, anders geef je heb nog een schop na,
ik heb nooit met zweep gereden maar die kun je er nog bij pakken
als ik zonder zweep ga rijden, komt helemaal die haflingerkop erop, en na 20 minuten reageert die helemala niet meer.
kortom het is gewoon zelf iets rijtechnische, Ik probeer hem ook niet op de rem te rijden, maar zodra i meer me hand open, gaat hij hangen, of trekt hij de teugels uit me handen, dan moet ik hem weer meer voorwaarts drijven. Maar hij reageert dan niet, en dan ben ik hem kwijt. haha.
Die van mij kon eerst nog geen rondje draven (5 jaar terug) lui was zijn middle name maar nu sjouwt ie toch aardig rond