Armani eerste wedstrijd L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:39

Dany94 schreef:
Mooi paard heb je hoor, stoer beest! Jullie gaan er wel komen!
Wat ik wel vind is dat je handen wat 'streng' overkomen, probeer zelf ook goed te ontspannen zodat
het paard wat ontspannender over de rug kan gaan lopen. Handen rechtop houden, zoals hier ook al
is genoemd. En je benen wat lang houden als je hem aandrijft, zodat je spoortje niet zo 'scherp' overkomt.
(foto 3)
Wat heel goed kan helpen, dat het paard niet zo zichzelf opkropt, is je handen wat meer 'dragen' en als
je dan bijvoorbeeld naar de middengangen gaat je handen mooi mee naar voren brengt, en als je terug gaat
in tempo dit goed alleen op je zit doen, en zo min mogelijk met je handen opvangen zodat hij geen spanning gaat
kweken en zo achter de loodlijn kruipt, dit gewoon telkens oefenen. Overgangen en tempowisselingen, en zo min
mogelijk van voren eraan zitten, hielp bij mij heel goed! :j

Verder veel succes, ziet er goed uit!

Bedankt voor je commentaar. In januari gaan we weer starten en dan zal ook weer een topic starten, met verbetering hoop ik.. aaha

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:49

comeclose schreef:
Dany94 schreef:
Mooi paard heb je hoor, stoer beest! Jullie gaan er wel komen!
Wat ik wel vind is dat je handen wat 'streng' overkomen, probeer zelf ook goed te ontspannen zodat
het paard wat ontspannender over de rug kan gaan lopen. Handen rechtop houden, zoals hier ook al
is genoemd. En je benen wat lang houden als je hem aandrijft, zodat je spoortje niet zo 'scherp' overkomt.
(foto 3)
Wat heel goed kan helpen, dat het paard niet zo zichzelf opkropt, is je handen wat meer 'dragen' en als
je dan bijvoorbeeld naar de middengangen gaat je handen mooi mee naar voren brengt, en als je terug gaat
in tempo dit goed alleen op je zit doen, en zo min mogelijk met je handen opvangen zodat hij geen spanning gaat
kweken en zo achter de loodlijn kruipt, dit gewoon telkens oefenen. Overgangen en tempowisselingen, en zo min
mogelijk van voren eraan zitten, hielp bij mij heel goed! :j

Verder veel succes, ziet er goed uit!

Bedankt voor je commentaar. In januari gaan we weer starten en dan zal ook weer een topic starten, met verbetering hoop ik.. aaha

Leuk! Komt vast goed, dat je dit al zo snel hebt bereikt, jullie zijn een leuke combinatie!

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:59

Ik vind het er goed uitzien! Wel kort in zijn hals, waardoor het op de foto's lijkt alsof je hem heel sterk in je hand tegenhoudt, nou weet ik niet of dit echt zo is? Inderdaad een beetje streng zoals al meerdere zeggen, misschien iets meer van uit de ontspanning en het been hem nageeflijk laten lopen, misschien dat hij dan ook minder vaak achter de loodlijn komt. Zelf moet je wel goed opletten dat je recht vooruit blijft kijken vind ik, en foto 3 is je houding natuurlijk niet op zn mooist, maar dat zie je denk ik zelf ook wel. :) gefeliciteerd met je wp!