Paard lijkt aan de bakrand te willen plakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:34

Longeren is gericht trainen, dat met 3 paarden tegelijk is niet gericht trainen ;) , valt in de catagorie beweging geven, maar meer niet,
ook al hang je er een bijzet aan.
Want je kan nooit 3 paarden tegelijk in voor ieder individueel paard correct tempo en met correcte buiging door de baan laten gaan.
Maakt niet uit hoor, doe het ook wel eens, maar dat heet hier, geen longeren, want longeren is echt werken met een plan op individuele basis,
de 3 tegelijk variant (bestaat hier uit haflinger, fjord en knabstrupper) is wel heel tijdsbesparend in tijden van nood.

InekeH87

Re: Paard lijkt aan de bakrand te willen plakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 14:36

het is ook vooral tijdsbesparing :P. Het gericht werken doen ze hier allemaal al voldoende onder het zadel en af en toe individueel longeren en dan wel goed werken aan stelling buiging.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:37

3 paarden om je heen laten rennen is niet longeren, dat is alleen beweging geven, maar goed dat is je vraag niet

Je paard zoekt steun bij de bakrand en loopt dus niet echt op zn eigen benen zoals dat heet, dus ik zou een tijdje op de binnenhoefslag rijden, dan moet je hem zelf goed recht houden (zal in het begin wel even slingeren) en veel AC en BE lijn rijden, misschien ook even aan de kant waar het plakken het ergst is, even met een zweepje op de schouder rijden, draait ie naar buiten kan je de schouder even terugzetten rechtuit, dus niet slaan maar even een tikje van let op en dan weer door, denk eraan dat je zelf goed recht blijft zitten en stil, handen en benen even veel druk dus niet vooral links of rechts, als dit na een week lekker gaat kan je af en toe de hoefslag weer meepakken, maar wel steeds stukjes binnenhoefslag blijven pakken om jezelf en je paard alert te houden. Verder denk ik dat je hier het beste met een goede instructrice over kunt praten die kan je meer oefeningen hiervoor geven.

joooy3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:54

De vorige pony waar ik op reed had dat ook heel erg.
Om het misschien wat minder te maken kan je misschien veel figuren rijden en
op de binnenhoefslag rijden. Het hielp mij met het probleem wat te verminderen.
Misschien ook wat extra buitenbeen geven (is te proberen?)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:00

Allereerst: respect dat je 3 paarden tegelijk onder controle kunt hebben _/-\o_

Mijn tip is de hoefslag vermijden tijdens het rijden in de bak. Neem de binnenhoefslag en rijd heel veel figuren e.d.
Als het dan beter gaat kun je af en toe wel weer een stukje hoefslag meenemen.