dingen die ik nog moet proberen volgens jullie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: dingen die ik nog moet proberen volgens jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:06

wel streng zijn in die methode he! Goed hard laten draven, kleine cirkels maken, laat haar maar zweten! En dan naar de c, daar laten rusten, en belonen...

Ben benieuwd ts! T is een hele goede manier!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:13

Laatst had mijn vriend les, met zn soms wat stuiterige arabier. Hij had weer zo'n bui, met enge hoek. Wat zegt onze instructrice: Laat nu je teugels maar los. Hoofd zakte en hij probeerde nog wel wat sneller en afsnijdende de hoek door te gaan, maar het gestuiter was weg! Vervolgens weer licht contact genomen, maar zodra hij panisch in de hoek werd, hop teugels los. Na 10 minuten kon hij weer met constant contact door de hoek heen, zonder problemen! Wellicht iets om te proberen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:13

Ik kan ook niet ontspannen op commando en het heeft mij wel iets meer dan 4 maanden gekost voordat ik voldoende vertrouwen had in mijzelf en mijn paard om die race en stuiterpraktijken de kop in te drukken. Maar het is gelukt, de aanhouder wint!

Dit jaar hebben ze bij ons op stal bedacht dat het wel leuk is een kerstboom in de bak te zetten. Die staat dus achterin de bak in een van de hoeken. Spannend dus, maar wel doorheen kunnen pakken. En de daarop volgende bewegende balken en plotseling vanachter de bakrand tevoorschijn springende pionnen waren ook appeltje eitje. Maar daar is wel een hele tijd en heel wat bloed zweet en tranen aan vooraf gegaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:32

Bij mijn paard gaat het inmiddels ook weer iets beter, ik heb heel veel kleine wendingen gereden waarbij ik haar constant meer naar die hoek toe liet gaan.. maar vanavond heb ik weer caroussel les, dus we zullen zien of ze de hoek door gaat. Ik snap heel erg dat je er moedeloos van wordt.
Bij mij is het ook aanstelleritus, want als ik afstap en ik loop aan de hand naar die bakrand loopt ze zo in de hoek. Ook als ik erop zit en met lange teugel stap.