Paard schuimt erg onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:55

Jooliieen schreef:
@ Janouk: Nee ik heb mijn paard bij huis staan, maar ik heb dit bit net een paar maand, dus als ik het een beetje schoon poets, dan kan ik het zo weer inwisselen hier bij de ruitersportzaak in de buurt, dus dat kan ik dan wel eens proberen.

@lovetimo: Tandarts is er 3 maand geleden nog bij geweest, dus denk niet dat dat de oorzaak is.

nou lekker fris dan als ik een bit koop wil ik toch wel een nieuwe :o
over het schuimen sommige paarden hebben het nou eenmaal meer als de ander kun je vaak weinig aan doen :)

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 14:01

Haha ja maar als je hem gewoon goed schoon maakt, zitten er alleen nog maar een paar kleine krasjes op, dus dan maakt het mij ook niet uit als ik zo'n bit er voor in de plaats krijg, wordt toch zo weer beschadigd :P

Frontalera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:32

Over het bit, gewoon een bitje nemen er tussen in, dus een 12 cm.
Sprenger, of K&K hebben die maten, ook zijn de bitten van Argentaan en ontspannen ze meer.

Anoniem

Re: Paard schuimt erg onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:32

9 van de 10 keer ligt het aan de ruiter. Bokt vindt het echter erg makkelijk het op tuig, rug, instructie of tanden af te schuiven :))

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 18:44

@Frontalera: Ik heb wel eens gehoord van argentaan bitten, dat daar een bepaald slecht stofje inzit, maar weet niet of dat waar is?
@bizzybijtje: Ik weet ook dat het meestal altijd aan de ruiter ligt, daarom vraag ik ook aan jullie wat ik verkeerd doe ;)