paard niet voorwaarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:21

ik ben het helemaal met je eens Bar. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:27

Helemaal met bar eens..
Mits je een fatsoenlijke bak hebt.
Ga zelf maar eens rondrennen in een zware bak als je te dik bent, weinig eten krijgt omdat je te dik bent en geen conditie hebt omdat je de hele tijd niks hebt gedaan.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:42

Barvrouwke weet het goed te omschrijven ...
Het paardje is 5 weken onder het zadel,weet je zeker dat hij je hulpen begrijpt(been is lopen..als je nu al moet schoppen Verward ).Heb je les of hulp bij het verder inrijden van je paard.....iemand(die voldoende ervaring heeft)die kritisch naar jullie kijkt en waar nodig is aanwijzingen geeft,ik zelf ervaar dat altijd als heel prettig,voor je het weet verpest je een paard in een paar weken en het duurt jaren eer het herstelt is....
Veel succes

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:51

Pffff wat een geklets allemaal!!

Haha, maar sommig epaarden zijn echt heel lui! Ik ken er 1 die is gewoon echt lui, maakt niet uit wat voor ruiter je erop zet, heel goed of heel slecht maar hij is gewoon heel slecht voor je drijvende hulpen. zonder zweep krijg je hem niet aan het werk. Klinkt heel stom maar sommige paarden vertikken het gewoon, liever lui als moe!

Of jou paard er zo eentje is weet ik niet. Maar omdat hij nog jong is zal hij ook wel veel uitproberen, wat nou als ik lekker niet doorloop. Wat zijn dna de consequenties? Is hij met alles langzaam, zoals wandelen en longeren? Misschien als hij dna wel goed voorwaarts is dat het aan jou ligt.

Groetjes Megan veel succes *LOL*

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:56

sorry ik plaats er nog even wat bij.
ik woon vlák bij janna en moeten er omdat zij een jong paard heeft en nog wel meer mensen een niet zware bak gaan bauwen dat is toch grote vlouwekul.
hij moet er maar an wennnen en zo slecht is het helemaal niet en voral niet als ze er aan gewend zijn sorry geef janna groot gelijk

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:10

Je geeft been en als je dan geen reactie krijgt geef je hem een tik met de zweep en een stemhulp erbij.

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:23

En hoe doet hij het aan de longe? Loopt hij dan ook zo sloom of krijg je hem daar al vrij goed aan het lopen?
Misschien vind ie het wel oersaai, zorg voor veel afwisseling en rijd hem ook nooit te lang. Stop op het moment dat je hem lekker aan het lopen hebt, "je begint zoals je geeindigd bent".
Voor de rest ga ik met de anderen mee.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:07

zoekie en faustie (en toch ook loonie!), oud topic...!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:14

Oud topic inderdaad Lachen.