Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en paard goed aan mijn been heb, dus goed voorwaarts is, ik van voor wel mag "opvangen" maar nog belangrijker "meegaan en loslaten" dat ik wel degelijk het verschil voel in ontspanning van mijn paard. en wbt controlle..tja een betere controlle dan daar gaat hem niet worden, op het moment dat ik mijn paardje echt lekker voorwaarts en ontspannen heb..kom maar op met die M proeven..ik rij ze er zo uit..voor het gevoel dan hoor hahaha..
PriscaZ schreef:Janey1992 schreef:Mijn vz pony laat zich enkel rijden met druk, wordt er gek van. Zou juist graag willen dat ze los in de hand is, maar het is dat of met haar kop in de lucht en dat is voor ons beide niet comfortabel. Bij mij ligt het eraan dat ik nog niet de juiste manier heb gevonden om haar zacht in de hand te krijgen...
Heb je les om hieraan te werken? Dit is niet iets wat je alleen op kan lossen als je het jezelf zo aangeleerd hebt. Advies zou dan ook zijn, neem les en begin weer bij de basis.
(Het klinkt heel simpel maar het is toch echt wel werken hoor
) Skygirl schreef:Waarom? Denk dat niemand dat weet. Het is sws niemands (bewuste) bedoeling om er een valse knik in te rijden.
'Ja vandaag ga ik mijn paard in een valse knik rijden, voor de afwisseling. '
Alle ruiters en amazones blijven leerlingen, zoals Anky ooit zei: "Je wordt niet oud genoeg om perfect te kunnen leren paardrijden". Dus wat ik vooral niet begrijp is dat er instructeurs zijn die serieus tegen hun leerlingen zeggen dat ze hun paard vast moeten houden of, wanneer het paard zich al vasthoudt in de bovenlijn, ze het paard nog maar wat meer bovenin moeten plaatsen. En zijn er geen vrienden of familie die deze ruiters hier op wijzen? Worden er nooit foto's of video's gemaakt? En: hoe kan het in vredesnaam dat mensen op deze manier dikke punten rijden..??
Je ziet ze met de week vooruit gaan!
Heb eens een clinic van Wim Bonhof bijgewoond: geweldig!! Daar zag je de paarden werkelijk veranderen in 30 minuten. Pletje123 schreef:Ik vind Bokt best heel leuk, maar ik kijk zelf liever naar live beeldenHeb eens een clinic van Wim Bonhof bijgewoond: geweldig!! Daar zag je de paarden werkelijk veranderen in 30 minuten.
Aieshja schreef:Pletje123 schreef:Ik vind Bokt best heel leuk, maar ik kijk zelf liever naar live beeldenHeb eens een clinic van Wim Bonhof bijgewoond: geweldig!! Daar zag je de paarden werkelijk veranderen in 30 minuten.
Wim bonhof is inderdaad een hele goeie, heb daar ook les gehad, kwam altijd bij mij thuis. God, wat heb ik veel die man geleerd !
Maar volgens mij komt hij hier niet in de buurt...
Pletje123 schreef:Goedemiddag
Hier in mijn omgeving (en ook wel daarbuiten) zie ik veel mensen die hun paard erg op druk rijden. Dat wil zeggen: niet ontspannen in hun eigen hand, maar met voornamelijk terug werkende krachten en een paard wat in een valse knik loopt. Dat niet iedereen even handig is met het "van achteren naar voren rijden" en een goede aanleuning, vind ik dan nog tot daar aan toe. Maar... er zijn veel (te veel naar mijn mening) instructeurs die dit rijgedrag belonen!
Waarom zou je je paard vast willen houden en hoe kan je dan verwachten dat je paard zelf wél los laat?
Wie valt dit nog meer op en heeft er een verklaring voor?
Zelf heb ik niet eens de kracht om mijn paards hoofd+hals te dragen (een Gelderse merrie van 1,70 met een behoorlijk front), maar ik wil het ook niet. Want: als ik mijn paard moet dragen of aan moet duwen, dan kan ik niet goed gaan zitten en zij komt dan niet in balans en ze mist dan bovendien de benodigde activiteit.
Heeft iemand het antwoord op mijn waarom-vraag? Want ik snap er geen biet van