Gypsy Eyes @longeerwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:18

noukie175 schreef:
@Franka, jou kritiek was niet erg hoor, :o
Alleen sommige mensen zeggen soms wel heel makkelijk hun mening uit eigen ervaringen idd, terwijl ze even vergeten dat andere ook een mening/ervaring hebben. Zo is ieder paard ook weer anders aan de longe.. :)

Juist. Het was niet speciaal gericht aan jou, franka :) Gewoon in het algemeen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:25

noukie175 schreef:
@Franka, jou kritiek was niet erg hoor, :o
Alleen sommige mensen zeggen soms wel heel makkelijk hun mening uit eigen ervaringen idd, terwijl ze even vergeten dat andere ook een mening/ervaring hebben. Zo is ieder paard ook weer anders aan de longe.. :)

mee eens hoor :j

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:37

Gewoon lekker zo doorgaan hoor. De bijzet zit helemaal niet zo strak. Zou je minder doen dan heeft het helemaal geen inwerking meer en kun je ze beter weglaten. Wat je wel zou kunnen proberen is de bijzettouwtjes vervangen door een passoa bijzet.Dan wordt jouw pony vanzelf gestimuleerd zijn achterhand wat meer te gebruiken en daarmee zijn rug ronder te maken. Ook is het daarbij nog iets makkelijker te varieren in de hoofd/hals houding. Werkt bij mijn paard die door zijn bouw afentoe wat rugprobleemjes heeft (desondanks Z loopt) heel erg fijn, hij wordt daar lekker los van in zijn lijf op een relaxte manier.

noukie175

Re: Gypsy Eyes @longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 15:37

@smiley91, bedankt voor je reactie! Dat bedoel ik nu met verschillen van paard wat werkt met longeren dat je aangeeft met je eigen paard. :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:02

Hmmz persoonlijk twijfel ik ook over de bijzet in combinatie met vast zitten. Maar goed ik zie natuurlijk maar een moment opnamen. Wellicht is het voor jou een idee om zelf eens een les longeren te nemen niet omdat je het niet goed doet maar omdat je zelf al aangaf niet veel ervaring te hebben met bijzet. Ik heb zelf ook een aantal longeer lessen gehad en die hebben mij toen de tijd onzettend geholpen.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:30

Bedankt voor je reactie, morgen komt assepoester(eerder al gereageerd) mij helpen met longeren. :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:54

Dat is mooi wat hulp is altijd fijn toch

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 06:55

Idd! ;)