Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Josje18 schreef:Erg gaaf paard!
Probeer met dressuur op je handen te letten. Je hebt ze nu vaak ongelijk. Ik zie ook liever het neusje er meer uit.
Succes er nog mee!
MirandaFuego schreef:Ben het helemaal met AbaCab eens, eerst loslaten van voren en alleen maar naar voren denken en het simpel houden.
Goed dat je daar mee bezig gaat!
Over het wijken valt nog véél meer te zeggen, de hulpen die jij geeft zijn nl voor appuyeren, tegenovergesteld van wijken omdat je paard met wijken de andere kant op moet buigen.
Je zit ook op de verkeerde zitbeenknobbel en je paard krijgt op deze manier geen elastisch lichaam maar spanning.
Mooi paardje en veel succes!
Seppe schreef:Je hebt een prachtig paard! Kijk wat een kasteel het is!! Doet me hard aan mijn paard denken (ook 4) Ik denk dat je paard nog wat zwak is, en daardoor misschien wat last van zijn rug of losse knieën. Gebeurt regelmatig met jonge grote paarden. Is er een osteopaat bij geweest? Een DA? Hoe heeft die juist je paard nagekeken?
Heb je misschien een longeerfilmpje?
, hij is 1.68m ongeveer.
Navidad schreef:Ten eerste wat een knappert! Het steigeren van jonge paarden die medisch volledig in orde zijn, duidt vaak op onbegrip, en miscommunicaties. Vaak is het ook overbelasting in de vorm van dat het paard het psychisch nog niet kan verwerken. Ik raad je aan om even een stapje terug met hem te doen, zeker als ik naar zijn afstamming kijk, en ik weet dat beide zeer werkwillig zijn en puur voor je aan het werk willen, en ook ontzettend heet kunnen worden, als ze het even niet meer snappen.
Wat mij opvalt is dat je je handen op sommige momenten blokkeerd, mischien komt dit uit je eigen spanning? Mischien dat je eraan denkt wat er nog komen gaat? Dat weet ik niet en dat kan je alleen zelf beoordelen. Probeer voor jezelf eens minder vooruit te denken, tel tot tien, en haal een paar keer diep adem en rij voorjezelf op een lekkere en ontspannen manier door. Probeer het paard wat mer vanuit je benen en je zit te gaan rijden, want een paard die omhoog komt, en waarbij je medisch niks kan onderbouwen, die is niet aan het been, of het ligt aan de ruiter. Want een paard staakt niet zomaar.
Deze post is niet aanvallend bedoeld, alleen meedenkend, omdat ik genoeg ervaring heb met deze paarden, leeftijden, en het zadelmak maken en zelf beleren en opleiden. En zo ook zelf het een en ander heb meegemaakt door de jaren heen, waar de fouten voor de volledige 100% aan mij lagen.
Ik vind het echt een plaatje van een paard, en een hele leuke combinatie, en denk dat jullie samen nog een hele leuke toekomst tegemoet gaan. Succes ermee.
misskrisss schreef:Omdat hij al zijn spieren nog moet ontwikkelen kan het heel goed zijn dat hij weer uit zijn zadel is gegroeid.
Net zoals mensen die in de groei zijn vaak nieuwe broeken nodig hebben.

Stac3y schreef:Navidad schreef:Ten eerste wat een knappert! Het steigeren van jonge paarden die medisch volledig in orde zijn, duidt vaak op onbegrip, en miscommunicaties. Vaak is het ook overbelasting in de vorm van dat het paard het psychisch nog niet kan verwerken. Ik raad je aan om even een stapje terug met hem te doen, zeker als ik naar zijn afstamming kijk, en ik weet dat beide zeer werkwillig zijn en puur voor je aan het werk willen, en ook ontzettend heet kunnen worden, als ze het even niet meer snappen.
Wat mij opvalt is dat je je handen op sommige momenten blokkeerd, mischien komt dit uit je eigen spanning? Mischien dat je eraan denkt wat er nog komen gaat? Dat weet ik niet en dat kan je alleen zelf beoordelen. Probeer voor jezelf eens minder vooruit te denken, tel tot tien, en haal een paar keer diep adem en rij voorjezelf op een lekkere en ontspannen manier door. Probeer het paard wat mer vanuit je benen en je zit te gaan rijden, want een paard die omhoog komt, en waarbij je medisch niks kan onderbouwen, die is niet aan het been, of het ligt aan de ruiter. Want een paard staakt niet zomaar.
Deze post is niet aanvallend bedoeld, alleen meedenkend, omdat ik genoeg ervaring heb met deze paarden, leeftijden, en het zadelmak maken en zelf beleren en opleiden. En zo ook zelf het een en ander heb meegemaakt door de jaren heen, waar de fouten voor de volledige 100% aan mij lagen.
Ik vind het echt een plaatje van een paard, en een hele leuke combinatie, en denk dat jullie samen nog een hele leuke toekomst tegemoet gaan. Succes ermee.
ik vind het zeker niet aanvallend, ben blij met alle reacties, die neem ik ook zeker mee in mijn rijden, het gaat nu steeds beter.
voor mezelf heb ik er toch een slofje bij, want waarschijnlijk voelt hij inderdaad dat ik het niet fijn vind als ie zo steigert en met een slof heb ik toch het gevoel dat ie niet omhoog kan komen, terwijl ik m'n slof helemaal niet strak heb maar het zal wel gewoon het idee bij mij zijn dat ik wat meer controle heb.
ik hou jullie op de hoogte over mijn vorderingen, ben in ieder geval blij dat er zoveel mensen zijn die mijn verhaal een beetje hebben meegemaakt of kennen..
groetjes.