Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Celiien schreef:Leuk paardje!
Meeste commentaar is al gezegd, soms vind ik je been overigens wel erg ver naar achter liggen(kan aan mij lggen hoor!)
Verder: 16 inch? Is dat niet een beetje klein?
weet niet hoe groot dit zadel is? gok 17,5?
Enne, wat betreft zadels: Vaak is goedkoop duurkoop. Dacht erst ook goedkoop uit te zijn met een wintec wat zou passen, uiteindelijk heb ik een jara lang verkeerd gereden met zadel gereden waardoor paard minder ging lopen..
Maar tweedehands is verder goed te doen! laat er wel een góede zadelmaker naar kijken die er verstand van heeft. meestal hebben zij ook wel tweedehands/inruil zadels

An_J schreef:Wat ik zie is hier nog niet gezegd... Dwz zeggen je klemt met je knieen, je lijkt je rug hol te maken en soms voorover te tuimelen. Een paard kan pas voorwaarts reageren als de ruiter hem de ruimte laat. In dit geval zou ik zeggen... rechter zitten, knieen loslaten, probeer de bal van je voet goed op je stijgbeugel te houden en kantel je bekken naar voren. Als je dan de voorkant een tikkie losser laat heb je kans dat ze best wat voorwaartser reageert...
Persoonlijk zou ik niet zomaar een zadel kopen wat in de winkel wel aardig zit. Beter goede voorlichting van een goede zadelmaker, zodat je een zadel koopt waaronder je paard kan ontspannen en jij goed kan zitten.
Kleine investering misschien, maar wel zo fijn voor een goede en gezonde start.
Succes
maar 16 inch zou perfect gaan voor mij, maar we houden de opties open
want dit is ook een dressuurzadel en ik zou liever een vzh hebben omdat ik toch ook wel wat wil springen!
Ess_Ramona schreef:Kay_Kim schreef:ja ze is echt 'lui' ik vind het zelf ook niet leuk om haar te prikken maar als ik geen sporen aan heb moet ik ze echt stampen en dan reageert ze echt niet .. dat is echt echt een werkpunt!
Dan pak je een zweepje.
Been geven, geen reactie? Nog een keertje harder, nog geen reactie? Been met tikje.

En telkens opnieuw vanuit lichte kuitdruk beginnen en meteen daarna de kast opentrekken als ze niet reageert.
en hartstikke goed dat je les hebt! als je aan de punten gaat werken die verteld zijn gaat het helemaal goed komen, maar dat heeft wel tijd nodig, verwacht niet in 1 x het uiterste van je paard, lekker rustig aan en aan de afwisseling werken.