Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ChocoBesnier schreef:MoniqueB: Dat is inderdaad waar ze het heel moeilijk mee heeft. Dat kantelen van haar bekken. En vanaf dat ik op dat punt komt dat ze haar bekken moet kantelen daar wil ze ook soms in verzet gaan.
We hebben haar een hele poos zelf haar houding laten kiezen en dat was dus voor haar heeel lang en laag neus meters voor de loodlijn over de grond. Zoals ze aan de longe ook loopt eigenlijk.
ChocoBesnier schreef:De slof: Ik weet het. Maar zoals gezegt hij hangt er niet aan om haar dieper te laten lopen.
Rij er zelf niet graag mee. Is een veiligheid. Nu is ze super braaf de laatste dagen en na 10 min doe ik hem er van. Laatst zelfs hem gewoon aan de kant gelegt maar niet moeten gebruiken. En zoals ik al aangegeven heb het gaat beter zonder dan met. Maaar het is voor mij (ook voor instructeur die GP rijdt) ONMOGELIJK om haar zonder slof door te rijden zonder dat ze je zal pletten tussen de muur ect.
Hoe dit onstaan is, geen idee. Maar dat is sinds de spierbevangenheid veronderstel ik. Anders ben ik bij de leuren gezet door de vorige eigenaars. Vrijwilligers mogen zich aanmelden om zonder slof een ritje te doen als ze geen zin heeft. Dus ik zal bij deze ook niet verder ingaan hierop. ..
ChocoBesnier schreef:De theorie is mij al lang duidelijk. Maar daar ben ik niets mee. De hoe is veel belangrijker..
En als deze instructeur je daarbij niet kan helpen (ook al is hij GP) dan zou ik op zoek gaan naar een andere want je paard is het zeker waard! 

(Op het einde terug opnieuw geprobeerd hoor) Dan wil ik wegdraven maar reageerd ze niet. Terug naar stap. En direct terug weg. En daar vind ik haar wel goed wegdraven. Vind dat precies een mooie oplossing zonder stress. Galop vind ik daar redelijk.
En dat lukt alleen maar als jij genoeg been blijft geven.
Je moet ze die fout laten maken, dan pas leert ze op eigen benen lopen ipv op jouw hand te hangen.
) focussen alleen maar op die krul en vergeten dan "echt" te rijden.
anders schiet je er nog niks mee op.
) Ze staat ook vaak zo... Dus moet echt meteen het gewicht naar achteren verplaatsen. Natuurlijk gaat dat allemaal niet in 1x..