N.v.t.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:25

Ik heb ook geen cbr, moet ik dan ook naar mensen luisteren die dat wel hebben? Ik rij gewoon lekker buiten met mijn pony. Als hij je zo dwars zit, ga dan niet meer met hem rijden en zoek dan ook geen contact meer met hem, negeer hem als hij zo tegen jou doet

En inderdaad, verbeter je taal. Iemand van 14 kan echt wel gewoon schrijven ipv 'gwn'. Heel erg irritant en probeer aub ook te reageren op posts. Jij plaatst het topic, dus is het wel zo respectvol te reageren op vragen/uitleg/advies van bokkers.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 16:26

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:27

0152141488 schreef:
@ _Esther_87_
Wist ik nog eens nie over die wet XD
Kijk, we waren eerst gewoon vrienden.... Maar nu heeft hij een nieuw paard.... En denk dat hij daar alles mee kan doen..(letterlijk).

En mijn kleine drukte maker, kan niet echt goed tegen als je opeens in volle galop lang komt scheuren, want dan wil zij mee.... En dan zit ik weer.... HELP!

Kan ik eerst mijn paard onder controle houden en dan nog zijn paard.....

Hij mag toch ook zelf weten wat hij met zijn paard kan doen? Het in ten slotte ZIJN EIGEN paard. Jij hoeft zijn paard niet in controle te houden, dat is zijn probleem. Hou je gedachte bij je eigen paard en nergens anders

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:28

Ik heb het wel een paar keer moeten lezen voordat ik er iets van kon snappen wat er stond.
Heb zo'n hekel aan MSN-taal etc. op een 'ABN-forum'.
Leest ongemakkelijk, en is vooral heel irritant.

Wil je misschien niet horen maar:
- ik vind je niet verantwoordelijk; je probeert een ander de grond in te trappen middels mail, en gaat zelf slachtoffer spelen
- je Ruiterbewijs heeft hier niets mee te doen, heb hem zelf ook al jaren dus tjah.
- Als je nou alles in ABN-taal zou typen/chrijven is het vele malen beter te lezen, en oogt het ook niet zo vervelend, enorm kinderlijk/aandachttrekkerij.
- Ga dan alleen op buitenrit, als je je aan anderen irriteert, probleem opgelost
- durf je niet alleen, door het voorgevallen situatie(s), dan vraag je iemand mee op de fiets, of iemand waar je wel mee overweg kan, ZONDER te commanderen.
Ga eens na of je dat zelf wel prettig zou vinden..

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 16:30

.

Kiwipitje

Re: Ben ik te verantwoordelijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:31

Nou ik vind de hele openingspost anders niet gaan over of jij je al dan niet te verantwoordelijk voelt, maar meer over dat iemand niet naar je luistert, scheldmailtjes en commanderen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:32

Kiwipitje schreef:
Nou ik vind de hele openingspost anders niet gaan over of jij je al dan niet te verantwoordelijk voelt, maar meer over dat iemand niet naar je luistert, scheldmailtjes en commanderen.

Ik vind het gewoon een beetje vreemd.... Het is maar waar je een probleem van maakt! Terwijl het zo is opgelost: laat hem met rust

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:32

Je bent 14, dus je hoeft gelukkig nog niet verantwoordelijk te zijn.

Vergis verantwoordelijk zijn niet met betweterig, want er leiden meer wegen naar Rome. Helemaal in de puberteit overschat je jezelf snel... Hij dus ook.

Durf je nu wel alleen te rijden?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:35

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je eerder betweterig overkomen dan verantwoordelijk. :o
Die jongen mag zelf doen wat hij wil, en ben je het daar niet mee eens, dan ga je niet meer met hem op buitenrit.
Zo simpel is dat, en dan hoef je geen mailtjes naar hem te sturen dat je eigenlijk vind dat hij naar jou moet luisteren. Je bent zijn moeder niet ;)
Bovendien ben je zoals hierboven al gezegd niet verantwoordelijk voor hem, ook niet als je een ruiterbewijs hebt.
En als hij zo reageert op jouw mailtjes: misschien niet erg netjes, maar negeer het maar. Als je er op ingaat
levert het alleen maar meer frustratie op voor jou, en je bereikt er niks mee. :)

@vuurneon: zie dat je me net voor was wbt betweterigheid :')

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 16:36

.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:37

0152141488 schreef:
vuurneon schreef:
Je bent 14, dus je hoeft gelukkig nog niet verantwoordelijk te zijn.

Vergis verantwoordelijk zijn niet met betweterig, want er leiden meer wegen naar Rome. Helemaal in de puberteit overschat je jezelf snel... Hij dus ook.

Durf je nu wel alleen te rijden?

Gaat, kijk: ik ging galopperen maar ze ze ging gewoon er vandoor, toen we uit het bos gegaloppeerd waren ging ze over de openbaren weg..... Uit eindelijk viel ik in de berm op modder en zij bleef gelukkig stil staan XD

Gelukkig hielpen mensen mij, maar dit is nie de 1e keer....

Dan heb jij helemaal niks op buitenrit te zoeken met jouw paard, levensgevaarlijk voor zowel jou, je paard maar zeker ook de andere weggebruikers. Scheelt dat je je dan ook niet meer druk hoeft te maken over wie je meeneemt, iedereen blij.

Kiwipitje

Maar durf je nou wel of niet alleen te rijden dan? :+

Keet

Blijkbaar heb je je eigen pony niet eens voldoende onder controle om de weg op te gaan :)
Misschien moet je gewoon helemaal niet meer buitenrijden voor je goed genoeg kan rijden :\
Zo breng je namelijk niet alleen jezelf en de pony in gevaar, maar ook alle andere weggebruikers. Erg onverantwoordelijk.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:38

Inderdaad, als je echt verantwoordelijk bent blijf je veilig thuis, als je je paard op buitenrit niet onder controle kan houden. Waarom zou je dan zulke (onnodige) risico's nemen?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:41

Nou niet zo gemeen allemaal.

0152141488, blijkbaar is de jongen met wie je gaat buitenrijden op een andere manier aan het paardrijden dan jij. Dat kan jij vervelend vinden om te zien, maar misschien moet je gewoon je schouders ophalen en denken "jij doet het op jouw manier en ik op mijn manier" En als je dan niet meer met hem gaat buitenrijden, kan jij lekker genieten zonder je druk te hoeven maken over die jongen en zijn paard.

Misschien dat er nog andere jongens en meisjes op je stal zijn met wie je naar buiten kunt. Want met zn tweetjes buiten rijden is soms verstandiger dan in je eentje.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 16:43

.

vuurneon

Re: Ben ik te verantwoordelijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:45

Ik heb in het begin mijn vader regelmatig laten meefietsen, misschien heb jij ook een familielid of vriendin die je wil vergezellen?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 16:48

.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:48

Ik ben 23, maar ga ook nooit zonder iemand naar buiten die lekker relaxed bij mij blijft. Hoe braaf m'n paard ook is, er kan altijd IETS gebeuren. Dus spreek van te voren af met je buitenrijpartner wat je gaat doen. En gaat ie zich daar niet aan houden: ga dan gewoon niet! Of neem iemand op de fiets mee idd :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:49

Umh sorry? Je wilt niet saai in een bakje gaan draven? Nou sorry, maar leer jij éérst maar je paard eens onder controle te houden. Je denkt er nu wel heel luchtig over, maar als je je paard op buitenrit niet onder controle kan houden, kunnen er echt nare dingen gebeuren. En dat wil jij niet op je geweten hebben, en ik neem ook aan dat je zelf niet graag een ongeluk wil begaan. De reden waarom de fnrs mensen vanaf 14 een cbr laat halen, is omdat er ook mensen van 14 zijn die wel risico's kunnen inschatten, of over een rustige pony/paard beschikken, of over voldoende rij-ervaring om het paard wel aan te kunnen. Maar daarbij speelt neem ik aan ook de verantwoordelijkheid mee dat als jij je paard niet onder controle kan houden, je verstandig genoeg bent om dan ook niet op buitenrit te gaan. Dan kan je 'in een bakje draven' nog wel zo saai vinden, als jij op buitenrit straks een ongeluk begaat/veroorzaakt, piep je wel anders..
Zorg alsjeblieft dat je goed met verantwoordelijkheid omgaat, want op deze manier kan ik dat niet echt merken..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:51

CBR is niet zoveel waard :)

En ja, misschien is het beter om je pony dressuurmatig wat beter te rijden en onder goede begeleiding ermee naar buiten te gaan.
Want weet je hoe verantwoordelijk je je ineens gaat voelen als je pony op hol slaat en daar een voetganger/fietser/automobilist bij gewond raakt? Omdat jij je pony niet onder controle had?

Dus zorg voor een goede begeleider als je nogmaals naar buiten gaat. Liefste een volwassene (ouder dan 18 dus) met voldoende ervaring!

En een beetje meer respect voor mensen die de moeite nemen om op je topic te reageren is wel wenselijk en beleefd :)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 16:56

.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 16:56

.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:00

@TS, eh sorry..
Maar het rijden leer je het beste in de bak.
Als je nou wisselt, is dit voor jou van belang, je pony, en je pony zal meer op jou gaan letten..

ik kocht mijn paard 6,5 jaar geleden ook, puur voor de buitenritten..
Maar hij was af en toe niet te houden. Dus een tijd in de bak gewerkt, en het gaat buiten ook steeds beter.
Nu ga ik ws. zondag weer voor het eerst erop (sinds april), en samen met mijn man (loopt dan onze hond en kunnen we vooruit sturen als paard onrustig wordt) voor mijn gevoel.
Alleen durf ik de eerste keren niet. Schaamte: ja!
Verantwoordelijk: ja, ik denk aan mezelf, mijn gezin, mijn paard en let op mede weggebruikers.
angst: ja! Maar langzaam krijg je wel meer zelfvertrouwen en kun je zowel de pony als de rest aan.

Ookal ben ik nu 27, moeder van 2 kinderen, blijf ik zelf eindverantwoordelijk over zowel mij als mijn paard.
Heb voorheen wel met anderen buiten gereden, en altijd erg gezellig, en op elkaar lettend, maar ik voelde me altijd minder, omdat ze minder konden gezien mijn paard bij een galopje ervandoor zou gaan (in mijn hoofd dan he, en wat dan ook gebeurde doordat ik me gespannen maakte).

Tuurlijk zie ik op tegen zondag. Gezien het voor mij en hem al anderhalf jaar geleden is, dat we voor het laatst buiten de bak hebben gereden. En ook vanwege mijn erge rugprobleem.
Maar ik heb er ook wel zin in.
Daarbij kan mijn man evt. ingrijpen (houdt hem eerst aan het einde van een halstertouw (of longeerlijn, nog even dubben), en als ik zelfverzekerd ben, dan los en genieten..

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:02

0152141488 schreef:
Wis je dat er les(sen) bestaat er dan ik dat ook krijg, en dat die mevr, uit legde wat er misschien gebeurde tijdens het op hol slaan....
Ik was 13 toen ik hem haalde, ergens in Zwolle.... XD (ok dit is l* lig) XD

Maar even, dit in eigelijk de frns probleem, zij staan toe om kinderen van 13 jaar oud buiten te laten rijden.

PIEP !

Eh?? WAATT???

Mijn dochtertje van 4, gaat straks ook naar buiten als de shet ingereden is, met 3 jaar.
Ook mijn andere (jongste dochter) van nu 1,5 jaar
Dit is de verantwoordelijkheid van de ouders, en bij een leeftijd van 14 jaar, nog steeds vind ik!
En NIET van het FNRS