pony verder doorrijden door volwassen ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: pony verder doorrijden door volwassen ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:46

er zijn er ook die met 1.70 op een shetlander kruipen. Dat mensen het doen betekent niet dat het geen probleem is.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:56

Ik ben 1.69 mtr. en 58 kg. Ik rijd een pony van mijn dochter door van 1.37 mtr. Ze heeft totaal geen problemen met mij. Het is ook afhankelijk van hoe de pony is gebouwd.

Voor een pony van 1.37 mtr. is het weer moeilijk een goede ruiter te vinden, omdat alleen kinderen niet te groot zijn voor zo'n pony en die kunnen vaak niet goed genoeg rijden om een pony op zit te rijden en goed recht te richten. Als je al een ruiter vindt die het zou kunnen, hebben ze zelf meerdere ponys te rijden en dus geen tijd om nog een pony voor iemand anders te rijden.

Als je geluk hebt kun je een kleine volwassene vinden die goed kan rijden. Ik zou er niet zomaar een willekeurig ruitertje op laten rijden, voor je het weet is je pony verziekt.

NicoleLoonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:13

Kijk even naar de bouw van de pony en naar je eigen gewicht. je kunt ondanks je lengte wat gewicht betreft best passen. nbij ons worden "lastige" ponies wel vaker door bijvoorbeeld de moeder van een kind even doorgereden,

suc6

Anoniem

Re: pony verder doorrijden door volwassen ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:17

Ik ben 1.62 en weeg ruim 50 kilo, maar ik zou al problemen hebben om op een pony van 1.37 a 1.38 te gaan zitten. Een Haflinger of Tinker of Fjord in de D-maat oké, maar een sportpony'tje van dat formaat vind ik toch te klein voor mij. Laat staan als ik 70 kilo zou wegen...