Ilex (Warkant v. t' Gestelhof) eerste keer at work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:13

Je hebt een heel aansprekend paardje, die duidelijk fijn te rijden is.
Rijtiechnisch is hier alles al gezegd, maar er is een zaak die mij onmiddellijk opviel toen ik de foto's zag. Rij NOOIT met een vest, trui of eendert wat open. Dicht of uit is het beste!! Dit flappert rond, kan blijven hangen, kan jou storen, het paard kan er van schrikken als hij de uiteinde ziet voorbij wapperen,...
Beter voorkomen dan genezen!

Veel succes verder!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:27

Wat een ontzettend knap paard zeg (maar dat hoor je vast vaker ;) ).

Jullie zijn goed op weg samen en volgens mij is Ilex een ontzettend fijn paard om te rijden.
Ook ik heb mijn bedenkingen over je armen. Zelf krijg ik het die dat het nog fijner zal gaan als jij je armen meer gesloten tegen je lichaam houdt, meer inknikken in je ellebogen en je handen niet zo breed zet. Dat laatste kan ook komen doordat jij je armen te ver van je lichaam houdt.

Wat je eventueel ook aan kan werken is om Ilex wat meer uit te laten schuiven in de hals. Nu houdt hij zijn hals nog vrij hoog, terwijl hij eerst wat meer mag zakken zodat hij beter/fijner over de rug gaat lopen.

Dit hoef je niet te bereiken door meer druk op de teugel te nemen. Rij hem wat actiever naar je hand toe en je houd licht weerstand aan de voorkant (je wilt immers niet dat hij harder gaat). Zodra je voelt dat hij ontspant, dan sta je ook lichtjes toe in je hand. Zo maak je hem duidelijk dat je niet wilt dat hij harder gaat, maar gaat dalen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en veel succes!

Lieees

Re: Ilex (Warkant v. t' Gestelhof) eerste keer at work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 15:33

@cardy, alles wat je zegt klopt volledig. Ik houd mijn armen juist zo om hem meer ruimte te geven en te ontlasten, maar voor het plaatje is dit natuurlijk niet heel mooi. Met deze fotoshoot was hij pas een week in mijn bezit. Het gaat nu al veel beter met de ontspanning, ik longeer hem nu ook aan de dubbele lijnen. Tevens is meneer erg aan het puberen en vind het grappig om gekke sprongen te maken. Verder is hij inderdaad heel fijn om te rijden en een plaatje om te zien, bedankt voor je reactie!