Jatsir @ work 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 02:20

Irisx94 schreef:
Pas op dat je je neusriem niet te laag doet
Afbeelding
Als je op het puntje vooraan je neusriem laat rusten zou het niet echt fijn aanvoelen, het bot is daar heel dun. Als je pony een keer te hard trekt, doet het gigantisch zeer! Ik heb ervaringen, bij mijn pony had ik het ook te laag, en toen ze een keer trok begon ze opeens gigantisch met haar hoofd te schudden. Ben er dus achter gekomen dat het precies op dat puntje lag!

Daarom zei ik omhoog *\o/* Mijn instructrice heeft mijn neusriem de vorige keer op 1 vinger onder het jukbeen geplaatst. Dit was volgens haar beter om de druk op het neusbot zo klein mogelijk te houden. Dit bot is gevoelig voor breuken en dat zijn geintjes die je niet wilt. Maaaaaaar, ik krijg ook maar les, misschien zijn er mensen die het beter weten :D

Milan_lover

Re: Jatsir @ work 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 06:58

Maar daarom is je juiste hoogte 2 à 3 vingers onder het jukbeen, 1 vinger onder het jukbeen gaat irriteren ;)

loes__ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:24

wij doen altijd twee vingers onder het jukbeen, de rest van mijn op- of aanmerkingen staan hierboven al gegeven

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:38

het lijk erop dat je je linker hand verder naar achteren houdt met rijden en dat je iets meer naar links inkikt uit je rug (dus scheef gaat zitten)
Is wat moeilijk te zien op de foto's. Probeer je handen gelijk te houden en niet 1 kant je hand verder terug te brengen

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:51

Milan_lover schreef:
Maar daarom is je juiste hoogte 2 à 3 vingers onder het jukbeen, 1 vinger onder het jukbeen gaat irriteren ;)

Waarom gaat dat irriteren als ik vragen mag? Ik heb er nooit iets van gemerkt!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:54

Omdat dingen bij het jukbeen zeer gaan doen, ik weet niet of je dat zelf kent? Als je op een uitstekend bot gaat drukken? Dat doet nogal zeer ;)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:19

wat een mooi paardje ! :D
er is zeker verbetering tegenover vorige keer ! juist zou ik me nog een gaatje langer zetten :p?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:22

Volgens mij hangt het zadel onwijs naar achter, wat je houding niet ten goede komt, je zit op sommige foto's helemaal op de lepel van het zadel, maar misschien is dat al beter als het gehele zadel naar achteren geplaatst wordt. De neusriem blijft niet zitten omdat het een gecombineerde neusriem is, en daar hoort idd een sperriem bij.

Idd je handen, en je stoelzit, jullie zijn wel een leuk setje!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:06

Milan_lover schreef:
Omdat dingen bij het jukbeen zeer gaan doen, ik weet niet of je dat zelf kent? Als je op een uitstekend bot gaat drukken? Dat doet nogal zeer ;)

Ik moet zeggen dat mijn neusriem nooit strak zit... Ik hou niet zo van het dichtsnoeren van de mond van mijn paard.
Kwestie van niet te hard rukken in de mond, doen ze hun mond ook niet open :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 03:52

Vind hem, voor de conditie van dit paard nog best goed lopen.
Je hebt het nadeel dat je paard een erg korte nek heeft, waardoor het helemaal lijkt dat hij te diep loopt.
Mijn ervaring echter met onbespierde paarden is dat ze wel vaker snel te diep gaan lopen, betekend niet perse dat jij het fout doet.
Wel is je zit lastig icm. de conditie van dit paard, je zult bij juist ditsoort paarden extra op je zit moeten letten, wil je het beste kunnen halen uit je training. Lekker trots zitten, handen ontspannen en wat omhoog om hem de ruimte te geven van voren.

Probeer bij dit paard vooral veel te schakelen, goed te zien bij de middendraf dat het allemaal al wat wakker word, vraag die achterkant lekker om mee te spelen en dan zal de voorkant vanzelf naar de loodlijn toe schuiven. Eventueel schouder binnen als je dat kan.