Planten angst aanstel angst. met Rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Planten angst aanstel angst. met Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:10

Oh dat ken ik helemaal hoor, ik ben volledig mee met wat je bedoelt! Ik probeer alleen maar te zeggen dat je er echt boven moet staan. Ik keek ook eerst overal mee of ik zelf wat zag, maar daarmee maakte ik mezelf en hem zenuwachtiger, besefte ik op den duur. Nu blijf ik denken aan oefeningen, of probeer ;) en blijf ik geconcentreerd op hem.

Maar ik ken het echt hoor. En het is heel frustrerend.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 19:14

Tineke, ik ben blij dat je het gedrag ook herkent :D
Ik ga even de dingen bij haar proberen die je tegen mij zij.
Dat ik goed mijn been er aan moet gaan houden als ze gaat schrikken ,en dat ik met haar dan schouderbinnenwaarts ga rijden.
De schouderbinnenwaarts loopt ze heel makkelijk ,daar hoeft ze geen moeite voor te doen. :D
Als je nog meer dingen weet, dan hoor ik het ook graag.
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 12-11-11 19:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:16

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 19:28

Tieneke schreef:
Ik ben zelf ook nog steeds zoekende en elke keer weer is het proberen en proberen. Daarstraks heb ik via Paardentips een boektip gekregen: https://www.paardentips.com/Paard_zonder_angst/i109/ Misschien ga ik dat maar aanschaffen...

Wat een super boek :D als het boek niet bevalt krijg je geld trug , het is zeker de moeite waard om dit boek te gaan lezen. :j

heleentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:00

ik heb een tuigpaardje, en bij het minste of geringste is hij afgeleid en maakt misbruik bij de meest normale situaties.
hij doet dan of het heel erg eng is.. het is gewoon onder het werk uit komen.. als je hem er goed bij kunt rijden wanneer je langs een ‘eng' opstakel komt. dan moet hei eigenlijk meer gaan letten op jou. probeer eens een hele moeilijke oefening als je er langs komt bijvoorbeeld.
bij ons in de binnenbrak zitten 2 deuren.. en 1 deur is echt super eng!! :P ik rij er schouder voorwaart naartoe en travers weer vandaan.. zo blijf je bezig.
suc6 groetjes!

heleentjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:05

oowja p.s. met uitstappen doe mijn paard precies hetzelfde. hij sprint dan 3 meter naar voren of springt 1 meter opzij en dan is het in 1 keer weer over.
hij gaat niet verder door omdat ik er nooit reactie naar gegeven heb.. in jou geval... probeer of je hem de eerste paar meter eens kunt negeren, en kalmeer hem dan met je stem. Totdat hij zelf weer terug gaat naar draf en stap.
het zou het beste zijn (denk ik ) dat je hem zelf weer tot bewustzijn zou kunnen laten komen. Des noods draaf hij dan een rondje’s. als ze daarna snapt dat het niet eng was. dan heb je toch iets gewonnen! :D

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:38

Ik herken dit gedrag ook helemaal, ze vind alles eng in de bak aan de slootkant of als er iets naast de bak verzet is.

Wat ik doe om het te voorkomen is voor het opstappen eerst een beetje grondwerk te doen aan de hand,
vooral aan de enge kant van de bak.

Heb je er ook zoveel last van op buitenrit?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:40

De TS is permanent geband, dus die zal de vragen niet meer beantwoorden. :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:48

Ik zet daarom een slotje op dit topic.