Moreno @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Re: Moreno @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:21

Ik vind dat er zeker wel verbetering inzit. Hij ziet er actiever uit en minder hangerig aan de voorkant.
Probeer zelf niet mee naar voren te gaan duiken en probeer voor je uit te kijken. Je kijkt nu nog erg veel naar beneden.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:25

Ja nu ligt je zadel beter, heb je verschil gemerkt? Ziet er netjes uit. Jammer dat de foto's weer in je nadeel scheef zijn genomen, daar kunnen sommige mensen niet 'doorheen' kijken. Als ik zo de bouw van je paard zie dan zie ik dat zijn achterhand in verhouding vrij hoog is. Dus lijkt het ook weer eerder alsof hij op de voorhand loopt terwijl dat wel meevalt. Aan zijn benen te zien treed hij al aardig goed onder. Ga zo door!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 23:28

Haha klopt helemaal! Ben ik ook mee bezig. Zo nu en dan realiseer ik me van; OHJA. Vooruit kijken :Y)

En het klopt dat zijn achterhand IETSJE hoger staat dan zijn voorhand. Hij is een beetje een vreemde kruising en ik denk altijd dat hij daardoor een beetje vreemd is gebleven, haha.
Hier kan je het goed zien. GEEN commentaar op hoe dik hij hier nu is :):)

Afbeelding

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:39

Ook ik vind de 2e serie foto's er beter uitzien. De achterhand mag nog een heel stuk actiever. Wat ik wel goed vind om te zien is dat de schoft hoger blijft als de hals zakt. Toch een belangrijke voorwaarde om de achterhand onder te laten treden, er moet zeg maar ruimte onder het paard zijn voor de achterhand.
Overleg eens met je instructrice of je niet beter je teugels wat korter pakt. Als hij dan gaat hangen, bijdrijven met je been om het hoofd omhoog te krijgen.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 17:21

Dit doe ik met regelmaat, maar zij wil graag dat ik hem juist lang en laag laat lopen op het moment dat hij toegeeft aan mijn hand. Op beiden teugels een klein beetje druk, naar voren rijden en op het moment dat hij loslaat en meegeeft aan mijn hand, teugels laten vieren zodat hij in een voorwaardse, neerwaardse tendens terecht komt.
Als ik geen les rijd, probeer ik hem zelf iets constanter te houden qua hoofd, in plaats van hem naar beneden te laten gaan op het moment dat hij toegeeft aan mijn hand.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:31

Zeker verbetering, alleen heb ik een beetje het gevoel dat het zadel wel goed op de pony past, maar te klein is voor jou billen!
Maar doorgaan op deze weg en dan komt de "oprichting" vanzelf en geloof mij, je zal dan echt gaan voelen of hij zijn achterhand gaat gebruiken!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 02:04

aerdenhout1 schreef:
Zeker verbetering, alleen heb ik een beetje het gevoel dat het zadel wel goed op de pony past, maar te klein is voor jou billen!
Maar doorgaan op deze weg en dan komt de "oprichting" vanzelf en geloof mij, je zal dan echt gaan voelen of hij zijn achterhand gaat gebruiken!

Volgens mij valt dat wel mee, hahahaha :')
Het is een 17,5 inch en mijn kont komt niet over de rand.
Het is wel net aan hoor, maar ik kan geen 18inch op zijn rug leggen, want dan is het zadel te lang!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 02:13

Idd verbetering tussen de eerste en de laatste foto's :j

Heb je al eens geprobeerd je beugels een gaatje langer te maken? Je zit nu wat achterin het zadel, ik denk dat langere beugels je helpen om wat meer midden in het zadel te zitten.
Verder echt jezelf aan gaan wennen voor je te kijken en wat rechter te zitten. Hoe rechter jij zit en hoe meer je naar voren kijkt, hoe makkelijker je het je paard maakt om vooruit te gaan.

Leuk om te zien dat jullie zo lekker aan het werk zijn :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 02:16

Haha dankje :D! Ik moest juist mijn beugels iets korter doen van mijn instructrice, omdat ik mijn hakken niet goed genoeg uit kan drukken volgens haar. Ik had inderdaad altijd het gevoel dat als ik mijn benen voldoende kon strekken, ik dan rechter op kon blijven zitten. Nu word ik door de lepel wat voorover gekukeld. Ik zal mijn volgende les eens mijn beugels iets langer doen. Kijken of het haar opvalt en of ze weer zegt dat ze iets korter moeten, hahaha!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 02:23

Wat ik een hele fijne oefening voor diep in het zadel zitten is deze:
Je knieen en onderbenen voor het zadel leggen, en vervolgens met je zitvlak in het diepste punt van je zadel gaan zitten (in jouw geval wat naar voren schuifelen met je bibs). Zo lekker een minuut blijven zitten en als je het aandurft dit in stap doen. Na een minuut laat je je benen naar beneden hangen. Helemaal ontspannen en zwaar. Nú zit je pas echt diep in je zadel. (heerlijk gevoel :) )
Kijk vervolgens wat de beugellengte is, dus kijken hoe je voethoogte is tov de beugels. Ik denk dat je ze dan 1 of 2 gaatjes langer kan maken.

Als je tijdens het rijden probeert je knieen laag te houden en je oefent regelmatig bovenstaande oefening, dan gaat je instructrice niets meer zeggen over te lange beugels denk ik. :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 02:27

Okee super! Ik zal het proberen morgen. Had vandaag even lekker zonder zadel gecrosst, haha. Soms even van het serieuze af om het leuk te houden, maar morgen weer aan het werk.
Bedankt voor de tip :D!