Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sassol schreef:In principe is er niks mis mee om weer met bit te rijden als dat beter werkt, maar ik zou het persoonlijk liever rijtechnisch oplossen.
Als mijn paard hard wilt, moet ik ook niet vragen of ze de hele tijd wilt stappen. Dan moet ik haar lekker aan het werk zetten! Bochtje links, bochtje rechts, paar passen wijken, keertje terug naar stap. Halthouden en dan meteen draven etc.
Als ze dan weer goed aan de hulpen staat en de grootste energie er uit is kun je weer wat rustigere dingen vragen.
Air schreef:Ilsexxx: Ik vraag mij daadwerkelijk af waar de roddel vandaan komt dat een paard met bit beter te houden is. Dat is absoluut niet te zeggen.
Er zijn juist heel veel paarden die bitloos zelfs beter reageren in zo'n situatie op de hulpen. Vaak zit dat echt tussen de oren.
?
Air schreef:Ilsexxx: Ik vraag mij daadwerkelijk af waar de roddel vandaan komt dat een paard met bit beter te houden is. Dat is absoluut niet te zeggen.
Er zijn juist heel veel paarden die bitloos zelfs beter reageren in zo'n situatie op de hulpen. Vaak zit dat echt tussen de oren.
Men vraagt alleen maar om advies en daar is helemaal niets mis mee. 2 weten er meer dan 1 en wat zij met deze kennis doet, is geheel aan haarzelf
Hierdoor blijft hij goed aan de hulpen en is het ook niet zo dat je hem afstompt.