Springfoto´s Mause op Leys (van Prisca)!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:49

idd springt ie met teveel krul in zijn hals !!
op de foto;s van het andere topic lijkt dit minder omdat ie daar hoger springt, mijn idee is dat ie een beetje een korte nek heeft en veel eigenhouding, waar het ook aan kan liggen bij de foto's in dit topic , is misschien dat ie te einig tempo rijd voor de sprong, als er iets meer naar voren word gereden dan springt het paard ook iets meer naar voren , en dat komt zijn techniek ten goede, want op deze manier moet ie geen hoog percours springen, dan kom je tijd te kort en worden waarschijnlijk de afstanden te groot, maar dit is maar een idee he? want van de foto is het verder moeilijk te zeggen
hij krult zich iig veels te veel op in de hals, misschien met dressuur wat vaker voorwaarts neerwaarts rijden ?

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 17:06

SuperPepeijn schreef:
dat mause geen Z ruiter is, is duidelijk, vandaar de tip Knipoog

Ik moet zeggen dat deze zin op mij een beetje denigrerend over komt, maar ik verwacht dat ik dat niet zo moet opvatten??

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:48

Crossmonster dit paard heeft juist wel veel eigenhouding alleen zit er een andere ruiter op en hij is altijd erg eenkennig. De ruiter zat er net 10 minuten op en maakt al behoorlijk wat sprongen. De laatste tijd gaat het al beter maar ontspannen onder een andere ruiter vind hij erg moeilijk om dan ook nog te springen. Ik rij op een bepaalde manier en een ander niet dus vandaar dat hij zo reageert hij is daar nogal gevoelig op. Ik rij hem juist erg veel lang en laag omdat hij juist dan zijn hals loslaat maar zodra er iemand anders opzit gaat hij daar moeilijk doen.

Dit paard kan echt wel het zware werk aan is al de nodige keren getest.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:52

Ik vind hem juist super, hij springt super door zijn rug, ok, misschien niet met een super hoofdhouding maar met een andere ruiter kan alles toch ook niet in 1x goed zijn! Leuk paardje trouwens!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:55

SuperPepeijn"]
[quote="Prisca schreef:
Het is idd een moment opname vergeet niet dat mause net 10 minuten op Leys zat en dan gaat springen kan wel begrijpen dat leys het dan wel vreemd vind. Dus zich onbewust wat vasthoud. Als mause nu een Z springruiter was en hij doet dit zou het heel anders zijn.
ik vind het geen momentopname als het op elke foto te zien is. dat mause geen Z ruiter is, is duidelijk, vandaar de tip Knipoog
[/quote]

Zou zeggen kom een keer langs en laat zien dat jij het beter kan?.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 20:56

Prisca schreef:
Crossmonster dit paard heeft juist wel veel eigenhouding alleen zit er een andere ruiter op en hij is altijd erg eenkennig. De ruiter zat er net 10 minuten op en maakt al behoorlijk wat sprongen. De laatste tijd gaat het al beter maar ontspannen onder een andere ruiter vind hij erg moeilijk om dan ook nog te springen. Ik rij op een bepaalde manier en een ander niet dus vandaar dat hij zo reageert hij is daar nogal gevoelig op. Ik rij hem juist erg veel lang en laag omdat hij juist dan zijn hals loslaat maar zodra er iemand anders opzit gaat hij daar moeilijk doen.

Dit paard kan echt wel het zware werk aan is al de nodige keren getest.

hoho ik wilde niet aanvallen hoor, ik zei trouwens dat ie JUIST veel eigenhouding heeft, een eigen krulletje bedoel ik, is met dressuur al lastig eruit te rijden en met springen helemaal
het is perfect dat je hem laag en lang rijd, dat heeft zo'n paard nodig, ik gaf jou alleen als tip om hem wat meer naar voren te laten springen,dat komt de techniek ten goede,en het zal best wel dat ie het nodige werk aan kan hoor, maar hoe hoger het parcours word, hoe belangrijker de techniek word, en springt een paard teveel in de lucht, dan krijgt ie in een dubbel een te grote afstand op de tweede of in een driesprong op de derde hindernis, snappie?
en het is natuurlijk ook altijd goed om je paard door anderen te laten rijden , of ze nou beter of slechter rijden als jou, je zegt zelf dat dat paard eenkennig is, dan word ie misschien juist makkelijker door er zo nu en dan een andere (eerlijke) ruiter erop te zetten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:38

Ik snap het maar het is niet van toepassing op mijn paard. Hij springt voldoen naar voren zelfs af en toe teveel. Hij moet juist terug blijven gaat hij te hard gaat hij te vlak over de hindernis. Dat hij dat onder mause nu doet is puur omdat er een andere ruiter op zit waar hij even geen raad mee weet.

Ik heb in de dubbel of 3 sprong geen problemen alleen als ik te groot op de dubbel kom maar hij heeft het vermogen om zich goed te herstellen. We hebben ons al enkele malen verbaasd hoe hij dat kan.

Ik merk wel zodra een ander erop gesprongen heeft hij erna wat lastiger is dus echt vaak wil ik het niet doen. Wil het vertrouwen ook niet beschadigen.

Zit er te dubben om samengesteld met hem te starten alleen het trainen en vervoer is het probleem adem en vermogen heeft hij wel.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:22

fijn is dat een paard die je niet laat zitten ookal ben jij vreemd voor hem.

Enne je durft meer dan ik hoor dat kruisje had ik heel misschien nog gedaan maar dat steiltje

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 10:51

yep, das zeker fijn wanneer je zelf nog niet zoveel vertrouwen hebt! En dan kan je ook niet verwachten dat alles er gelijk 100% oké uitziet.