Dravermerrie @ Work (1e x HAW)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tatyana

Re: Dravermerrie @ Work (1e x HAW)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:27

Het is wel de bedoeling om in het aankomende jaar eens wat onderlinge wedstrijdjes te starten. Gewoon om te zien wat pony ervan vind en om een doel te creëren met trainen (ik train beter met doel dan zonder ;) )...
Sinds ik mn bekken netjes kantel met rijden, zit ik in 1x een stuk rechter... Dus ik denk dat ik ook wel weet wat ik er aan moet gaan doen. Bekken kantelen, op mn reet gaan zitten en schouders naar achter... Loopt mijn merrie ook in 1x een stuk rechter ;)

Leuk commentaar, daar kan ik wat mee... Erg prettig!

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:53

Echt respect dat je de foto's van de miscommunicatie durft te plaatsen! De foto's die eronder volgen geven echt een heel fijn beeld. Aan je houding moet inderdaad nog wat gesleuteld worden. Het beste is om te blijven oefenen en doorgaan met je lessen. Dan komt je houding vanzelf ook wel goed. Het is ook goed om af en toe foto's/ filmpjes te maken zodat je zelf ziet wat je wel en niet goed doet. Ik zou zeggen, ga zo door!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:17

Ik denk dat laarzen of chaps je kunnen helpen om je been mooier te laten 'hangen'.
Verder leuk om het verschil tussen de foto's te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:11

Jeetje...... bij de eerste foto's dacht ik OMG wat moet dit worden?? :oo

En dan kijk ik verder en zie ik hele fijne plaatjes, fijne vriendelijke ruiter, relaxed paard met een zachte vriendelijke blik in haar ogen. Ik zou zeggen: doe zo verder!
Je beugels een gaatje langer zal helpen voor je zit vermoed ik, leren laarzen helpen ook (vooral voor 't plaatje ook, hoor, het rijden moet je toch zelf doen) laat je benen lekker afhangen, en steun met de tenen in de beugels, dan is je beenhouding heel mooi. Heel fijne plaatjes om te zien! Super dit!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:52

thnx :D

Ja ik wil inderdaad gaan kijken naar leren laarzen, maar nog even 2 maandjes sparen ;)
Dankjewel voor de tips, ik ga er weer mee aan het werk!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:57

hoe kun je zeggen dat ze hebben geprobeerd de galop erin te slaan? Veel dravers weten niet wat de galop is en krijgen stress omdat je iets van ze vraagt wat ze niet kennen en gaan daarom rennen.

Verder ziet het er wel erg leuk uit als ze lang en laag loopt.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:22

Omdat ik erbij was...
Zoiets zal ik niet zeggen als ik het niet gezien zou hebben.
Verder wil ik daar niet meer over zeggen...

Dankje voor je compliment.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:27

Leuk dier, blijft lastig hé zo'n pittige tante ontspannen te krijgen?

Je hebt haar lekker ontspannen aan het lopen, probeer wel je schouders naar achteren te houden en je handen niet te breed te zetten. Teugels niet los gooien, maar zorg voor contact op beide teugels. Met name op je buitenteugel. Maar al met al zijn het foto's van een ontspannen paard met een ruiter die er plezier in heeft. Veel succes samen!

sanne_winnieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:06

denk idd aan je houding.
probeer je paard nageeflijk te houden. ik zou dr iets ronder in de hals rijden met het neusje iets naar binnen zoals op foto 4 en 12. voor de rest ziet het er heel ontspannen uit heel goed :D
dravers zijn niet de makkelijkste en miscommunicatie komt bij iedereen voor respect dat je de foto's erop durft te zetten!
ga zo door!

Roann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:20

Let op je tempo.. Heb zelf een immiddels 18 jarige draver, en zie precies wat ik aan het begin had.. Ze komen er in ontspanning (vooral in draf) maar willen het tempo behoorlijk opschroeven. Dit draagt een groot deel bij aan je houding!! Ze loopt namelijk onder je vandaan op de meeste foto's. Probeer veel dingen te doen wat ze moeilijk vind en nieuwe dingen te leren. Dravers zijn paarden met ambitie en nieuwe dingen leren vinden ze erg leuk, en daardoor komen ze meestal wel wat terug in tempo en vergeten weg te lopen.

Succes met je dravertje :D

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:23

Ziet er vriendelijk uit!

Kleine tip die mijn instructrice mij (keer op keer) geeft: sluit je ellebogen aan dan hou je je handen al bijna vanzelf recht op! En kijk waar je naar toe wil gaan!

Succes!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 20:44

Dat is een hele slimme! Thnx voor de tip Cozey.

En verder weer bedankt voor de tips en complimentjes! Morgen weer lessen...
Paard is geschoren nu en dat helpt haar heel erg, dus heb ik weer tijd om nog meer op mezelf te letten!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:36

De foto's waarop jij 'miscommunicatie' aangeeft, zijn eigenlijk hele realistische foto's waar elke ruiter zich genk ik wel in herkent. Op zulke momenten doe je eigenlijk al het goede, even je hand sluiten en wachten tot de rust er weer in komt. Zorg wel dat je op zulke moment wel je takt houdt zodat ze niet terug kan zakken in tempo. Ze mag daar best een beetje in moeten zoeken, en dat het eigenlijk een beloning wordt wanneer zij de juiste weg inslaat: jij ontspant je hand (contactteugel) en door het bewaren van je takt kun je gelijk weer doorpakken.

Je zou om die reden best je handen meer mogen dragen en je teugels korter mogen doen, zodat je echt alleen je hand hoeft te sluiten en dus je arm op de zelfde plek kunt laten. Ik denk dat jullie op de goede weg zitten.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 15:51

@ Amaryllis: Dat is precies wat mijn instructrice ook zegt ;)
Vanochtend weer gelest en ze liep echt heerlijk! Stapte helemaal happy af... Het moeilijke, maar ook het heerlijke aan mijn merrie is dat ze zodra ik iets niet goed doe (scheef zitten, teveel hand e.d.) ze gelijk reageert. Zolang ik dus goed kijk naar haar reactie, kan ik een heleboel problemen ondervangen, dat is echt lekker rijden en geeft ook een fijn gevoel...