Op 1 middendraf heeft ze wat tactfoutjes omdat ik haar te lang laat worden en ze niet helemaal 100% recht
op de diagonaal liep. Had voor het mooie 2 passen normaal moeten draven en goed rechtzetten en daarna middendraf..
maar dan vinden veel jury's het vaak te laat ingezet. Hier train ik wel op dat het makkelijker wordt 
Ik weet wat je bedoeld, ze probeert teugeltje te pikken in de vorm van kauwtje+rukje neus eruit
waardoor ze mij uit mn balans haalt en daardoor ben ik te laat met staan-zitten waardoor ik HAAR
weer uit balans breng
Dit is echt een fase, met trainen heeft ze het ook momenteel afentoe. Maar als ik haar dan even
op mn zit terug zet en vanuit daar even tempowisselingen naar voren en terug rijd dan is het afgelopen
en blijft ze mooi ruim lopen zonder dat kauwtje te geven. Ik rijd met "open" vingers en probeer mn armen
zoveel mogelijk te ontspannen en omdat ik geen tegendruk geef krijgt ze de kans ook vaak teugeltje te pikken.
We zijn pas geleden begonnen met longeren aan de dubbele longe. Ophouding geven + wachten tot ze
tegendruk wil geven en dan loslaten. En dan moet ze zelf de lijn losser maken en de hals laten dalen
en actief blijven vanuit het achterbeen.
Dat begint ze door te krijgen.. maar dat kauwtje en neusje drukken is dus eigenlijk dat ze graag die langere
teugel wil om te kunnen dalen op de lange zijdes. Ze pakt wat ze leert vaak heel snel op.. en dat kan voor mij
soms even wennen zijn
Met trainen heb ik dat binnen een paar rondjes "verholpen" omdat ik die tempowisselingen kan rijden. Komt
wel weer goed 
Te hoog ingesteld? Zo is ze ook wel een beetje gebouwd hoor. Als ik haar lager vraag moet ik haar langer
laten omdat ze anders achter de ll loopt, maar als ik dát doe loopt ze weer "te lang" voor het L2. Ze heeft
geen korte hals
Maar ze loopt absoluut niet in "oprichting" voor het M. Ik zie ze hoger ingesteld lopen dan zij 
Over tempo verschillen de meningen. Als ze straks constant in de aanleuning is dan is het al een heel ander
beeld denk ik. De meeste jury's vinden dit tempo fijn. Ik rijd in de training verschillende tempo's.. zolang het maar
MIJN tempo is en niet HAAR tempo