Krijg geen 'zwaardere' achterhand..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellienie

Re: Krijg geen 'zwaardere' achterhand..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:25

Er is ook nog een speciale rijkunst, de academische rijkunst.
Deze rijkunst zorgt er uiteindelijk voor dat je paard zijn achterbenen goed onder zijn lichaam zet.
Ik denk dat hij daarbij ook een gespierdere achterhand krijgt, waardoor hij meer in verhouding komt.
Je kunt even een kijkje nemen op de volgende site: http://www.paardenbegrijpen.nl/academische-rijkunst
Aan de zijkant van de site kun je een e-book downloaden, deze is gratis en er staat heel veel nuttige informatie in!
Ook staan er op youtube veel filmpjes, bij 'paardenbegrijpen'.
Deze rijkunst vergt wel veel geduld.
Succes ermee!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 18:31

Dat ken ik wel, van Marijke de jong, vind ik interresant :j
Ik vind het alleen zo onbereikbaar als je daar geen goed les in hebt.

Maar van dat ebook wist ik niet, ga ik downlaoden :D

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:15

Volgens mij is schouderbinnenwaarts juist uitgevonden om een paard te léren meer gewicht op de achterhand te nemen!

Cazimier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:45

Ik heb mezelf net aangemeld op bokt en lees je bericht. Zover ik het op de foto's kan beoordelen blijft je paard in de achterhand schraal omdat hij zeer zeker last heeft van blokkades in zijn spieren. Hierdoor zal hij, hoe hard je ook traint nooit bespierd raken op deze plaatsen. De blokkades zullen eerst verwijderd moeten worden. Ik zie dit soort problemen vrij veel in mijn praktijk, dus zeer zeker niet iets om erg van te schrikken want in bijna alle gevallen is het oplosbaar.
Ik begrijp dat je in de buurt van Amersfoort woont, dus eigenlijk vlak bij. Als je er iets voor voelt ben ik best bereid om je hierbij te helpen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 20:49

@ cazimier

Bedankt voor je tip, er zaten ook zeker blokades in zijn spieren. 5 weken geleden is er een echt goede osteopaat geweest, die heeft hem toen helemaal behandeld.
Zij is vorige week terug gekomen en ze vond hem al érg verbeterd, het onderleggertje kon onder het zadel uit omdat het zadel zegmaar niet meer zweefde, ze zei hij is al veel ronder geworden, achter moet hij nog veel uitzwaren.
Máár ze heeft hem wel ''los'' verklaard en vertelde me dat hij vanaf nu met goed voer en training echt spieren op kan gaan bouwen.
Maar bedankt voor je aanbod!

Ik kreeg vandaag de tip om mijn 1.5 kg muesli te vervangen door een goede brok, draversbrok bijvoorbeeld.
Omdat muesli gewoon weer uitgepoept word zegmaar.
Ze zei dat als je dan een brok neemt met bijv extra vitamine E je ook veel betere spieropbouw krijgt en hij ook echt nog wat aankomt.