Ik woon in Utrecht
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. geerke schreef:Natuurlijk zijn arabieren gewone paarden die rond te rijden zijn....maar niet makkelijk.
Verdiep je eens in het aantal hals,rug,lende en staartwervels van een arabier.
Dat maakt het verschil namelijk...en de mitbah niet te vergeten.
.
) Handen wat meer dragen, en die bak ziet er inderdaad zwaar uit maar goed het zal beter zijn dan uitglijden in een weiland!
. Een Dressuur zadel en een veelzijdigheidszadel ;p. Dankje voor de verdere tips
. 

, handen ook iets meer dragen, beugels gaatje langer doen 

. Ik zal er aan proberen te werken. Gisteren heb ik weer op dr gereden alleen ging dat niet zo goed xd. Ze zette zich vast zegmaar. Ahjohh, iedereen heeft wel eens een mindere dag toch
MirandaFuego schreef:geerke schreef:Natuurlijk zijn arabieren gewone paarden die rond te rijden zijn....maar niet makkelijk.
Verdiep je eens in het aantal hals,rug,lende en staartwervels van een arabier.
Dat maakt het verschil namelijk...en de mitbah niet te vergeten.
Arabjes zijn juist heel gemakkelijk rond te rijden, sommige arabjes hebben een rugwervel minder, maar dat betekend dat de rug ietsje pietsje korter is, (de grote van die ene wervel, heel weinig dus) verder niets!
Ook hebben niet alle arabs dat hoor, het komt wel eens voor.
Ieder paard is anders gebouwd, maar daarvoor heb je een bepaalde manier van rijden, dat een arab niet makkelijk rond kan gaan is een absoluut vooroordeel dat niet op de waarheid gebaseerd is.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden!
Njoe, tuurlijk is de wei veel te glad, alleen in de zomer (met droog weer) kun je fijn op gras rijden, das logisch!
Kijk eens rond of zet een advertentie voor een instructrice, het is heel leuk om les te hebben en je leert er ontzettend veel van!
Misschien eens kijken op het Arabisch Volbloeden forum, daar weet vast wel iemand les bij jou in de buurt!