Princeton weer in de dressuurring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:42

stem hulp is de vriendelijkste hulp, mijn pony (zie os) die gaat een gang langzamer bij ho en galop klik klik is aan galopeeren, werk wel want in het z lijken de hulpen best veel op elkaar en toch blijft ze dan draven, maar als je geen ho zegt in de galop denkt ze dat ze moet stappen, dat ziet er wel grappig uit, dan zie je haar denken ik moet toch gaan stappen??

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:43

Volgens de vorige eigenaar was hij klaar om een L proef te lopen. Het wijken zat er in zekere zin ook wel in, maar sinds ik in mei/juni bij een andere instructrice ben gaan lessen (daarvoor had ik af en toe een lesje op de manege waar ik toen stond) kwamen we tot de conclusie dat ie heel scheef was en rechts vast zat. Dus heel veel rechtrichten gedaan. Hij kon bijvoorbeel linker galop bijna niet meer, dat gaat nu weer goed.

Ik heb 'm van een handelsstal gekocht, die had 'm weer over gekocht van degene die zei dat ie klaar was voor een L proef. Maar bij die handelsstal werd mijn paardje verkocht als zijnde zadelmak, maar nog aan de longe lopend. Op wedstrijd was hij nog nooit geweest, wel een keer op keuring, maar meer niet.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:45

Lynn_x schreef:
Ik zie je bij de middenstap en hem echt proberen te laten versnellen. Niet doen!! Je zit erg veel te drijven, waardoor het 'logisch' voor hem is om aan te gaan draven. Doe je handen naar voren, laat hem je hand volgen. Volgt hij je hand naar voren, bam goede middenstap!

maar ietsje drijven moet wel, als ik alleen m'n handen naar voren doe, dan snapt hij het niet.

Ik doe meestal m'n handen ietsje naar voren, drijf wat aan, maar hou met m'n zit ietsje tegen. Op buitenrit en thuis laat ie dan ook 9 van de 10 middenstap zien, maar op wedstrijd lukt het nog niet :n

Voor draf drijf ik aan, hou niets tegen met m'n zit en hou m'n handen op de plaats. Meestal klik ik voor draf ook met m'n stem erbij

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Princeton weer in de dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:46

je moet proberen zijn hoofd meer naar benede vragen dan gaan ze vaak ruimer stappen

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:48

is dat dan oké in de ogen van de jury? Dat ik dan niet het commentaar krijg dat ie teveel met z'n hoofd omlaag loopt?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:50

iets je moet zij neus meer naar voren en naar benede doen, niet zo als bij hals strekken want dan moet hij zijn neus naar beneden doen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:54

Dilan1993 schreef:
Volgens de vorige eigenaar was hij klaar om een L proef te lopen. Het wijken zat er in zekere zin ook wel in, maar sinds ik in mei/juni bij een andere instructrice ben gaan lessen (daarvoor had ik af en toe een lesje op de manege waar ik toen stond) kwamen we tot de conclusie dat ie heel scheef was en rechts vast zat. Dus heel veel rechtrichten gedaan. Hij kon bijvoorbeel linker galop bijna niet meer, dat gaat nu weer goed.

Ik heb 'm van een handelsstal gekocht, die had 'm weer over gekocht van degene die zei dat ie klaar was voor een L proef. Maar bij die handelsstal werd mijn paardje verkocht als zijnde zadelmak, maar nog aan de longe lopend. Op wedstrijd was hij nog nooit geweest, wel een keer op keuring, maar meer niet.

Aha! Nou ja, niet zo raar dat ik hem dan ook nog scheef vond, zoiets heeft gewoon tijd nodig.
Maar als je nu goede instructie hebt komt dat wel goed hoor.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:56

Hij moet ongeveer zo lopen bij middenstap met zijn hals houding:

|--- Daarbij is | zijn romp en die streepjes zijn nek. Hij moet echt verticaal gaan. En tuurlijk moet je drijven, maar het moet niet sneller gaan voelen, juist langzamer!

Edit: Verticaal moet horizontaal zijn :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 22:00

Sjolvir, welke hand vond jij hem beter op lopen, als ik vragen mag? O:)

Lynn_x, dankje voor het voorbeeld. ik ga er eens aan werken.

Ga er sowieso tijdens de les meer in oefenen om echt ontspanning in het rijden te krijgen. Moet ik ook zelf aan werken, ligt niet zozeer aan mijn paard. Maar oals we op de vorige stal bezig waren, heb ik een tijdje wat angst gehad om met 'm te rijden, vandaar dat ik soms heel gespannen erop zit. Zodra ik dat los kan laten, merk ik ook meteen aan m'n paard ddat ie beter gaat lopen. Vorige les ben ik dus vooral bezig geweest met ontspannen zitte

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:18

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)