Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lynn_x schreef:Ik zie je bij de middenstap en hem echt proberen te laten versnellen. Niet doen!! Je zit erg veel te drijven, waardoor het 'logisch' voor hem is om aan te gaan draven. Doe je handen naar voren, laat hem je hand volgen. Volgt hij je hand naar voren, bam goede middenstap!

Dilan1993 schreef:Volgens de vorige eigenaar was hij klaar om een L proef te lopen. Het wijken zat er in zekere zin ook wel in, maar sinds ik in mei/juni bij een andere instructrice ben gaan lessen (daarvoor had ik af en toe een lesje op de manege waar ik toen stond) kwamen we tot de conclusie dat ie heel scheef was en rechts vast zat. Dus heel veel rechtrichten gedaan. Hij kon bijvoorbeel linker galop bijna niet meer, dat gaat nu weer goed.
Ik heb 'm van een handelsstal gekocht, die had 'm weer over gekocht van degene die zei dat ie klaar was voor een L proef. Maar bij die handelsstal werd mijn paardje verkocht als zijnde zadelmak, maar nog aan de longe lopend. Op wedstrijd was hij nog nooit geweest, wel een keer op keuring, maar meer niet.