paardrijden met oortjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lillyxxx

Re: paardrijden met oortjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:22

Sorry voor de late reactie, maar ik was mn eigen topic even uit het oog verloren.

Ik zou het systeem gebruiken als ik leskrijg, maar ook daarbuiten.
Zoals hierboven ook al vermeld is door yvonnedv, vb om te communiceren met mn moeder.
Het zijn geen echte discussies die ik voer met mn lesgeefster, maar eerder vragen, als ik een bepaald gevoel heb tijdens het rijden ofzo. En nu denk ik steeds "dat moet ik straks eens vragen" en dan vergeet ik dat, en das jammer.

In de tussentijd heb ik een aantal zaken ontdekt ;-)

- Blijkbaar is een tweezijdige communicatie ook mogelijk via een gsm bluetooth systeem. Hierbij is er een continue verbinding tussen 2 personen en deze kunnen communiceren met elkaar door middel van een bkuetooth headset. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd omdat deze functie niet aanwezig is op mijn gsm. Maar blijkbaar zou het goed werken.

- een tweede systeem die op deze manier werkt is de sena sph10. Ook een bluetooth systeem die gebruikt wordt bij motorvoertuigen. De verdeler zei dat dit systeem perfect kan werken tijdens paardrijden. Ook kan dit gebruikt worden voor meerdere combinaties. Helaas is dit systeem nog niet op de markt in de benelux. Waarschijnlijk zal het verdeeld worden vanaf maart 201, maar dit was nog niet zeker. Qua prijs blijkt dit ook erg mee te vallen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:30

dressuur518 schreef:
maar je ziet dat ook wel eens op wedstrijden dat iemand (de ruiter ) een oortje in heeft en degene (de groom of iemand anders) een soort walkie talkie heeft dit lijkt me ook best handig zeker om nog wat extra tips bij het losrijden te krijgen !

Artikel 116 - Hulp van derden
Iedere inmenging van een derde, gevraagd of ongevraagd, d.m.v. stem, gebaren etc., met uitzondering van het in toegestane gevallen letterlijk voorlezen van de proef, met het doel de deelnemer of zijn paard te helpen tussen het moment van binnenrijden en verlaten van de ring bij A, wordt - tenzij in dit reglement uitdrukkelijk anders wordt bepaald - als verboden hulp van derden beschouwd. Dat geldt ook voor het gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur.

Officieel is dit dus niet toegestaan op wedstrijd. :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:39

Aukelizzy schreef:
dressuur518 schreef:
maar je ziet dat ook wel eens op wedstrijden dat iemand (de ruiter ) een oortje in heeft en degene (de groom of iemand anders) een soort walkie talkie heeft dit lijkt me ook best handig zeker om nog wat extra tips bij het losrijden te krijgen !

Artikel 116 - Hulp van derden
Iedere inmenging van een derde, gevraagd of ongevraagd, d.m.v. stem, gebaren etc., met uitzondering van het in toegestane gevallen letterlijk voorlezen van de proef, met het doel de deelnemer of zijn paard te helpen tussen het moment van binnenrijden en verlaten van de ring bij A, wordt - tenzij in dit reglement uitdrukkelijk anders wordt bepaald - als verboden hulp van derden beschouwd. Dat geldt ook voor het gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur.

Officieel is dit dus niet toegestaan op wedstrijd. :)

ik neem aan dat ze bedoeld tijdens het losrijden ;)

Aukelizzy

Re: paardrijden met oortjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:47

Oeps had niet goed gelezen... :o :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:59

he he ze zijn binnen

terugpraten va het paard wordt wat lastig omdat je de knop in moet drukken.

Donderdag gaan we ze tijdens het rijden uitproberen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:26

lillyxxx schreef:
- een tweede systeem die op deze manier werkt is de sena sph10. Ook een bluetooth systeem die gebruikt wordt bij motorvoertuigen. De verdeler zei dat dit systeem perfect kan werken tijdens paardrijden. Ook kan dit gebruikt worden voor meerdere combinaties. Helaas is dit systeem nog niet op de markt in de benelux. Waarschijnlijk zal het verdeeld worden vanaf maart 201, maar dit was nog niet zeker. Qua prijs blijkt dit ook erg mee te vallen.

De goedkoopste die ik tegenkom is ca. 160,- en volgens mij is dat per stuk

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:29

yvonnedv schreef:
he he ze zijn binnen

Ik ben benieuwd!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:48

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:52

Roxx schreef:
yvonnedv schreef:
he he ze zijn binnen

Ik ben benieuwd!

Op zich werkt het goed we moeten alleen nog wat zien te vinden dat het oortje in dr oor blijft zitten, volgende keer dr oorwarmers maar op :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:07