Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

QualityHorse schreef:Ik rij de pony nog niet lang, nu een klein maandje, dus heb zelf ook nog wat dingetjes om te verbeteren,
dit is dan ook de reden dat ik geen optimale ontspanning verwacht, maar zoals ik al zei zou het prettig
zijn als d'r koppie iets meer naar beneden komt.
JunkDeLuxe schreef:QualityHorse schreef:Ik rij de pony nog niet lang, nu een klein maandje, dus heb zelf ook nog wat dingetjes om te verbeteren,
dit is dan ook de reden dat ik geen optimale ontspanning verwacht, maar zoals ik al zei zou het prettig
Gewoon veel oefenen, lijkt me dan.
Kies je toch voor een hulpteugel, ga dan voor een rekker, daar ben ik echt helemaal gek van. Mijn paard liep vroeger ook soms vogels uit de lucht te meppen, en hoewel ze bijlange na niet in de krul loopt, had ze na 1x de rekker door wat er verwacht werd: hoofdje lager graag!

JunkDeLuxe schreef:QualityHorse schreef:Ik rij de pony nog niet lang, nu een klein maandje, dus heb zelf ook nog wat dingetjes om te verbeteren,
Gewoon veel oefenen, lijkt me dan.
Kies je toch voor een hulpteugel, ga dan voor een rekker, daar ben ik echt helemaal gek van. Mijn paard liep vroeger ook soms vogels uit de lucht te meppen, en hoewel ze bijlange na niet in de krul loopt, had ze na 1x de rekker door wat er verwacht werd: hoofdje lager graag!
Cassidy schreef:Een paard gaat op je handen hangen als je met elastiek gaat rijden.
Sodeletuut schreef:Met hulpteugels kun je niet correcte nageeflijkheid verkrijgen, dus begin er alsjeblieft niet aan TS.. Correcte nageeflijkheid verkrijg je door het paard recht te richten, en voorwaarts neerwaarts te rijden met gelijke aanleuning.. En daarvoor heb je goede instructie nodig. Vind het jammer hoe de gemiddelde ORUN instructrice het paard lekker in de krul laat lopen, maar de rest vergeet. Ik hoop dat je op zoek gaat naar een goede instructeur en die hulpteugels in de prullenbak gooit, je verpest de spieren van je paard er echt mee.