martingal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

Re: martingal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:09

Ga geen hulpteugels gebruiken om je paard aan de teugel te rijden. Dat heeft echt totaal geen nut. een martigaal is (voornamelijk bij springen) ervoor dat je paard niet zijn hoofd zo hoog kan doet dan hij tegen je neus aan klapt. Als het niet nodig is. hoeft het niet.

Het aan de teugel rijden is voor ontspanning. Dit lukt niet met martigaal. (Volgens mij mag je in echte dressuur niet in martigaal rijden.. Maar dat weet ik niet zeker.)

Laat je paard eerst even medisch bekijk voordat je hulpteugels gaat gebruiken. Dressage heeft erg veel tijd nodig om aan te leren. Neem les.

demi_fan_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:54

Tigra_ schreef:
Tigra_ schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe rijden jullie precies dit paard aan de teugel?

Ik quote mezelf maar even omdat je op een imo belangrijke vraag geen antwoord geeft. Hoe rijden jullie een paard aan de teugel?

gewoon, zoals we elk ander paard aan de teugel rijden. ontspannen en met beenhulpen en lichte teugeldruk (niet trekken ofzo).

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:26

Moet dat niet van achter naar voor?
En wat bedoel je precies met: aan de teugel?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:29

Maar longevrees?
Misschien iemand erbij halen je les kan geven in longeren en werken met dubbele longe/pessoateugel/lange lijnen, kan denk ik heel nuttig voor jullie zijn :j

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:30

Van longevrees had ik nog nooit gehoord. Ik schoot ook in de lach toen ik dat las want ik moest denken aan watervrees :+

demi_fan_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:51

werken met de longe of lange touwen is niet mogelijk, als hij ziet dat ze een ander paard longeren flipt hij al helemaal, waarschijnlijk is er iets gebeurd toen hij jonger was.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:06

demi_fan_01 schreef:
werken met de longe of lange touwen is niet mogelijk, als hij ziet dat ze een ander paard longeren flipt hij al helemaal, waarschijnlijk is er iets gebeurd toen hij jonger was.

Misschien juist daarom een punt om aan te werken. Als hij daar om een of andere reden al panisch op reageert zou ik dat toch gaan aanpakken op een rustige manier.

Verder denk ik toch dat je teveel teugeldruk gebruikt als je een paard goed van achter naar voren rijdt hoef je niets met je handen te doen.