Beugels te kort, stabieler

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:05

Bizzybijtje schreef:
Maar ik heb het over normale lengte :)) Dus niet 3 gaatjes te kort :))

dan scheelt het nog altijd wat he een gaatje maakt al veel verschil.

petitparis

Re: Beugels te kort, stabieler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:11

proberen systematisch een gaatje langer te gaan rijden en indien mogelijk af en toe zonder beugels.

Persoonlijk vind ik de beugellengte relatief per paard. zo rij ik met hetzelfde zadel 2 ongeveer even grote paarden en bij de ene zit ik 2 gaten langer en heb tijdens het doorzitten soms nog het gevoel dat ik een gaatje langer zou moeten zitten (al kom ik dan bijna niet meer uit het zadel tijdens het lichtrijden) en bij de andere moet ik soms nog achter m'n beugels vissen of verlies ze zelfs in verlichte zit... Dit is dan met hetzelfde zadel en beugelriemen.
Als je dan erbij neemt dat je nog eens een ander zadel zou hebben en ander riemen, dan is het veel moeilijker om de "juiste" beugellengte te bepalen...

Veel proberen en oefenen.

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:12

En met een Barebackpad leer je ook beter zitten :)

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:44

Het ligt er heel erg aan op welk zadel ik rij. Op een dressuur zadel zit ik wel iets langer, maar vanwege me knie niet te extreem en volgens de normen dus te kort. Op een springzadel zit ik met veelzijdigheidszadelmaat. Ik denk dat je gewoon moet kijken wat jezelf het fijnst vindt zitten.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:59

Probeer eens zonder beugels of zadel te rijden. Krijg je zelf meer balans op een paard ;)

succes!